Türkiye’de 2005 yılında Türkçe Öğretim Programı ile yazı öğretiminin bitişik eğik yazı ile başlamasına karar verilmiştir. Yazma becerisi, ilkokulda kazandırılmaya çalışılan temel bir beceridir. Yazma becerisinin geliştirilmesinde Türkçe öğretimi yazı programı önemlidir. Buna ek olarak öğretmenlerin yazma konusundaki becerileri, tutumları ve fikirleri de çok önemli kabul edilmektedir. Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin bitişik eğik yazı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme formu yaklaşımlarından standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, nitel veri analizi yaklaşımlarından içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Tokat il merkezinde görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 12 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırmada katılımcıların %58’i okullarda bitişik eğik yazı kullanımını uygun bulmadığı; % 83’ü bitişik eğik yazı yazma konusunda kendilerini yeterli buldukları; öğrencilerinin bitişik eğik yazıya yönelik beceri ve tutumları konusunda kararsız kaldıkları ve son olarak da katılımcıların % 83’ünün öğrencilere bitişik eğik yazı yazmayı öğretirken bir takım sorunlar yaşadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır
Writing education has been changed to cursive italic handwriting with the new Turkish Education Program in 2005 in Turkey. Writing is the basic language skill developed at primary schools. In order to achieve the goal of writing skill, Turkish Education Writing Program is very important. Besides, primary school teachers’ skills, attitudes and opinions are very important.The aim of this study is to identify the opinions of primary school teachers about cursive italic handwriting. This is a qualitative study. In this study standardized open-ended interview, as one of the qualitative research data collection methods was used. Content analysis has been applied in the analysis of the data. The study has been applied to 12 voluntary primary school teachers in the center of Tokat. As a result, 58% of the teachers did not approve the cursive italic handwriting at primary schools. Eighty three (83) % of the teachers found themselves sufficient about cursive italic handwriting. Teachers are undecided about the abilities and attitudes of their students about cursive italic handwriting and %83 of the teachers have difficulty while teaching cursive italic handwriting
Other ID | JA55FT95GC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 1 |