Bu çalışmada beden eğitimi öğretmen adaylarının halk oyunları dersine yönelik tutumlarını ortaya koyan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı Bahar Dönemi’nde Balıkesir Üniversitesi ve 2013-2014 öğretim yılı Bahar döneminde Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının Öğretmenlik Bölümlerinde öğrenim gören ve Halk Oyunları Dersi almış 37’si kadın (%33,0) ve 75’i erkek (%67,0) olmak üzere toplam 112 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Uygulamaya, Beden Eğitimi Öğretmenliği 2. 3. 4. sınıf öğrencileri dâhil edilerek, ilgili ders hakkında henüz yeterli bilgi sahibi olamayacakları düşüncesiyle 1. sınıf öğrencileri kapsama alınmamıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda ölçek 13 maddeye indirilmiştir. Ölçeğin faktör analizinden elde edilen KMO değeri .91 ve güvenirliği için elde edilen Cronbach Alpha katsayısı .94’tür. Geçerlik için yapılan faktör analizi sonucunda ölçeğin maddelerinin yük değerlerinin tek boyutta toplandığı görülmüştür. Sonuç olarak; Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının, Halk Oyunları Dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla hazırlanan ölçeğin, yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışması sonucunda kullanılabilir bir ölçüm aracı olduğu tespit edilmiştir
The purpose of the present study, was to develop a new scale with acceptable reliability to measure the attitudes of prospective physical education teachers intended for Folk Dances lesson.To the study, 2014-2015 academic year in the Spring Term Balikesir University and 2013-2014 academic year spring semester Celal Bayar University studying in the Department of Physical Education and Sports School of Education have taken the Folk dances lesson, 37 females (33.0%) and 75 men (67.0%) a total of 112 students participated as volunteers. the study were answered by 2nd 3rd 4th grade of prospective Physical Education Teachers students. 1. grade students were excluded by the study because of not having sufficient information about the lesson.The research data were analyzed through SPSS 20.0 and after the analysis the items covered in the questionnaire were reduced to 13 in number and all these substances are positive. Obtained from the factorial analysis is KMO.91, and Cronbach Alpha coefficient 0.94. As a result of factor analysis for the validity, scale items were collected in one size.In conclusion; findings support the use of scale to investigate the attitudes of prospective physical education teachers towards folk dance lesson is a practicable scaling tool
Other ID | JA92KA76MH |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 12 Issue: 1 |