Günümüz
cumhuriyet rejimlerinin temellerinin atıldığı ülke olarak
kabul edilen İtalya;
tarihi, uygarlıkları, siyasi gelişmeleri, turizmi, sanayisi,
modası, mutfağı, mimarisi, sanatı, edebiyatı ve üniversiteleri
gibi pek çok alanda Avrupa’nın en önemli ülkelerinden birisi
olmuştur. İtalya’nın sahip olduğu köklü tarih ve kültürel
mirasın yanı sıra eğitim alanındaki yüksek gelişmişlik
endeksi, bu ülkedeki eğitim sistemini araştırmaya değer
kılmaktadır. Alanyazın
taraması ile gerçekleştirilen betimsel tarama modelindeki bu
çalışmanın amacı; İtalya eğitim sistemini ortaya koymak, Türk
eğitim sistemi ile karşılaştırmalı olarak inceleyerek
çıkarımlarda bulunmaktır. Bu doğrultuda araştırmada öncelikle
İtalya’nın
coğrafi, sosyal ve siyasi yapısı açıklanmış, İtalya eğitim
sistemi; yönetsel ve okul yapılanması ile süreç boyutu dikkate
alınarak incelenmiştir. Buna
göre her iki ülkede de eğitimin amaçları büyük ölçüde
benzerlik gösterse de yönetsel yapılanma incelendiğinde İtalya’da
bölgelere daha fazla yetki devredildiği görülmektedir. İtalya;
mesleki liselere katılım ve lise mezun oranı açısından
Türkiye’ye göre bariz şekilde farklılık göstermektedir.
Ayrıca öğretmen ve okul yöneticilerinin sosyalleşme süreçleri,
Türkiye’dekinin aksine İtalya’da büyük ölçüde planlı
etkinliklere dayanmaktadır.
Italy,
where the foundations of contemporary republican regimes have been
laid; with its history, civilizations, political developments,
tourism, industry, fashion, cuisine, architecture, art, literature
and universities have become one of the most important countries in
Europe. Italy
is worth to investigate with high level prosperity index in the field
of education as well as its
deep-rooted history and cultural heritage.
The
aim of this study which is in the descriptive scanning model with
literature review is to introduce the Italian education system, to
analyze it in comparison with the Turkish education system and make
inferences.
Accordingly,
the geographical, social and political structure of Italy has been
explained at first; Italian education system has been analyzed by
considering the administrative and school structure and the process
aspect. Consequently, although the aims of education in both
countries share a great similarity, it is seen that more authority is
transferred to the regions in Italy when the administrative structure
is examined.
Italy’s
vocational high school attendance and high school graduation rate are
obviously different from those of Turkey.
In
addition, the socialization processes of teachers and school
administrators are based largely on planned activities in Italy,
unlike in Turkey.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |