Öğrenme ortamlarında oyun ile öğrenmeye dayalı etkinliklerin öğrencilerin
ilgisini çektiği ve oyunlar sayesinde birçok konunun/kavramın daha
kolay ve eğlenceli bir şekilde öğrenildiği bilinmektedir. Teknoloji
sayesinde oyunlar artık eğitsel bilgisayar oyunlarına dönüşmüştür. Bu nedenle
öğrenme ortamlarına eğitsel bilgisayar oyunlarını entegre etmek
gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının
öğrenme ortamlarında eğitsel bilgisayar oyunu kullanımına yönelik bakış açısını
belirlemektir. Araştırmada bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde 2015-2016 bahar döneminde Okul Öncesi Öğretmenliği
programının 4.sınıfında öğrenim gören 10 okul öncesi öğretmen adayının eğitsel
bilgisayar oyunlarının eğitim-öğretim sürecinde kullanımına yönelik
görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada veriler açık
uçlu sorular yardımıyla toplanılmıştır. Elde edilen veriler öncelikle deşifre
edilmiş, daha sonra düzenlenerek analiz edilmiştir. Açık uçlu sorulara öğretmen
adaylarının vermiş oldukları cevaplar düzenlendiğinde ortak bazı kodlar elde
edilmiş olup, bu kodlar uygun temalar altında sergilenmiştir. Araştırma sonucunda, okul öncesi öğretmen
adayları eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrenme ortamında kullanılmasının
olumlu olduğunu belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra, eğitsel bilgisayar
oyunlarının bazı olumsuzlukları da beraberinde getirdiği ortaya çıkmıştır.
It was known that
activities based on learning with game have attracted the interest of student
in learning environments, learned some topic /concept more easily and more entertainment for the students. Thanks to technology,
games are now turned into educational computer games. Therefore, it is
necessary to integrate educational computer games into learning environments.
In this content; the aim of this study was to identify the pre-school
prospective teachers’ opinion on education computer games. The sample of research consist of ten
pre-school prospective teachers’ having education in fourth years in the
department of ten pre-school teacher training of education faculty at 2015-2016
spring semester. The data was collected with open-ended questions. Firstly
obtained data was transcript and then was editing analyzed. Some mutual codes
acquired and this code exhibited at suitable themes when the answer given by prospective
teachers to open-ended questions are arranged. According to the result of
research, pre-school prospective teachers indicated the use of education
computer games in the learning environment is positive. Besides, it was
revealed that education computer games accompany some negative.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |