Bu
araştırmanın amacı, Kamu Personeli SeçmeSınavı (KPSS) ve alan sınavına yönelik öğretmen
adaylarının görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışmada amaçlı örnekleme
yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırma, 12’si Yüzüncü Yıl
Üniversitesi Eğitim Fakültesinin de öğrenim görmekte olan ve 4’ü de
fen-edebiyat fakültesi öğrencisi/mezunu olup pedagojik formasyon eğitimi
almakta olan toplam 16 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının
6’sı kadın, 10’u ise erkektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu
bilim deseni kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının KPSS olgusuna ilişkin
algıları ortaya konulmaya çalışıldığı için olgu bilim deseninin bu araştırmanın
amacına uygun olduğu düşünülmektedir. Çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış
görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Literatür taramasının yanı sıra uzman
görüşlerine başvurularak hazırlanan görüşme formu araştırmacılar tarafından
geliştirilmiştir. Görüşme formu 7 adet açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Görüşmelerde elde edilen ses kayıtları doküman
haline getirilmiş ve betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Katılımcıların görüşlerini çarpıcı bir şekilde yansıtmak amacıyla sık sık
doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Çalışma bulgularına göre KPSS’ye alan
sınavının dâhil edilmesi öğretmen adaylarının tümü tarafından olumlu
karşılanmıştır. Öğretmen adayları, KPSS’nin öğretmenlik becerilerini ölçmede
yetersiz kaldığını düşünmektedirler. Buna rağmen öğretmen adayları, ülkemiz
şartlarında KPSS tarzı bir sınav ile atamaların yapılmasını en makul yöntem
olarak görmektedirler.
The aim of this study is to reveal the pre-service
teachers’ opinions on Civil Servant Selection Examination (CSSE) and field examination. In this study, criteria sampling has been used
which is a purposeful sampling method. The study has been conducted with total
of 16 pre-service teachers. 12 of whom were students at the Yüzüncü Yıl
University Education Faculty and the other 4 participants were students/bachelor
from Faculty of Science and Faculty of Humanities and were attending the pedagogical
formation certificate program. Six of the participants were female and others were
male. In the study, phenomenological design was used which is a qualitative research
design. It is believed that the phenomenological design is appropriate for the purpose
of this research because the pre-service teachers’ perceptions of CSSE
occurrences were tried to be revealed. The data of the study were collected by
semi-structured interview technique. The interview form has been developed by the
researchers by referring to expert opinion sand by searching the literature.
The interview form consists of seven openended questions. The voice recordings obtained
in the interviews were documented and analyzed by using descriptive analysis technique.
Direct citation was often used in order to reflect the views of the participants
strikingly. According to the findings of
the study, the inclusion of the field examto CSSE was welcomed by all of the participants.
Pre-service teachers think that CSSE is in adequate to measure the teaching skills.
Nevertheless, thepre-service teachers regard the CSSE examination as the most reasonable
method in ourcountry’sconditions.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |