: In this case
study, we aimed to determine 13 pre-service chemistry teachers’ opinions about
four activities prepared in light of Science, Technology, Engineering and
Mathematics (STEM) integrated approach. In the application of the activities,
design approach model suggested by Wheeler et al. (2014) was used. Through the
activities taken six weeks, after each activity, participants were asked to
write a reflection paper about the contribution of the activity, the most informative
part of the activity, and the hardest part of the activity. The data were
analyzed through content analysis, descriptive analysis, and
constant-comparative method. Participants stated that activities provided important
contributions regarding interdisciplinary view, and recalling chemistry subject
matter knowledge and reinforcing them. They also specified that research for
designing and design steps are the most informative steps. Finally, they
mentioned that it was hard to decide the materials used, decide how to design,
and research for necessary knowledge. Implications for STEM education to
pre-service teachers were provided in light of the results.
Integrated STEM education pre-service chemistry teachers engineering design process case study
Bir durum çalışması olan bu araştırmada,
bütünleşik Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) eğitimi yaklaşımı
temel alınarak hazırlanan dört farklı etkinliğin uygulanmasına katılan 13 Kimya
öğretmen adayının FeTeMM eğitimi etkinlikleri hakkındaki görüşlerinin
değerlendirilmesi hedeflenmiştir. FeTeMM eğitimi etkinlikleri uygulamasında Wheeler,
Whitworth ve Gonczi (2014) tarafından
önerilen mühendislik tasarım süreci modeli kullanılmıştır. Altı hafta süren
uygulamalar boyunca her etkinlik sonrasında katılımcılardan FeTeMM eğitimi etkinliklerinin kendilerine sağladığı
katkılar, etkinliklerin en öğretici kısmı ve en zor kısımları hakkında yansıtma raporu (reflection papers) yazmaları
istenmiştir. Veriler içerik analizi, betimsel
analiz ve sürekli karşılaştırmalı analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Katılımcılar FeTeMM eğitimi uygulamalarının disiplinler
arası bakış açısı kazandırma ve kimya alan bilgisi/öğrenilenleri
hatırlama/pekiştirme noktasında önemli katkılar sunduğunu belirtmişlerdir.
Özellikle tasarımın yapılmasına yönelik yapılan araştırma ve bunun sonucunda
tasarım yapma basamaklarının en öğretici noktalar olarak belirtmişlerdir. Son
olarak, öğretmen adayları özellikle kullanılacak malzemelere, ürünün nasıl
tasarlanacağına karar verme ve gerekli bilgiyi edinme-araştırma noktasında
zorlanmışlardır. Elde edilen bulgular ışığında öğretmen eğitimi ve FeTeMM eğitimi
uygulaması ile ilgili öneriler sunulmuştur.
Bütünleşik FeTeMM eğitimi kimya öğretmen adayları mühendislik tasarım süreci durum çalışması
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 14 Issue: 1 |