Research Article
BibTex RIS Cite

Improving Story Writing Skills Of Primary School Fourth Grade Students

Year 2018, Volume: 15 Issue: 1, 220 - 247, 29.11.2018

Abstract

This research
was conducted with the aim of improving the written narration skills of primary
school 4th grade students, their levels of using story elements in
their stories and their writing capabilities. The research was conducted with
12 students receiving education in a primary school located in Sultanhisar
district of Aydin province in 2015-2016 academic year.  In the research, qualitative and quantitative
data before and after the application were collected by Story Elements
Evaluating Scale (SEES), Written Narration Evaluation Form (WNEF), Writing
Skill Interview Form (WSIF). As a result of the research, it was determined
that the applications conducted in line with story writing program improved the
written narration skills of students and that they increased their levels of
using story elements in their stories and their writing skills. 

References

  • Akyol, H. (2014). Programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri (7. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Anılan, H. (2005). Yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde kelime ağı oluşturma yönteminin etkililiği. Doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Arı, G. (2008). Öğrencilerin hikaye edici metinlerinin puanlama yönergesine göre değerlendirilmesi (6. ve 7. sınıf örneği). Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitimi Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arıcı, A., F. ve Ungan, S. (2013). Yazılı anlatım el kitabı (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Beard, R. & Burrell A. (2010). Writing attainment in 9- to 11-year-olds: some differences between girls and boys in two genres. Journal Of Language and Education, 24 (6), 495–515.
  • Beydemir, A. (2010). İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara, yaratıcı yazma ve yazma erişine etkisi. Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni (Çev. Ed. S. B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap.(Eserin orijinali 2014’te yayımlandı.).
  • Coşkun, E. (2005). İlköğretim öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında bağdaşıklık, tutarlılık ve metin elementleri. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Coşkun, E., Alkan, M. ve Akgül, G. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metinlerinde söz ve düşünce aktarımı. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 95-104.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M. (2006). Türkçe ve sınıf öğretmenleri için Türkçe öğretimi (7. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdoğan, Ö. (2012). Süreç temelli yaratıcı yazma uygulamalarının yazılı anlatım becerisine ve yazmaya ilişkin tutuma etkisi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Fitzgerald, J. & Teasley, A. B. (1986). Effects of ınstruction in narrative structure on children's writing. Journal of Educational Psychology, 78 (6), 424-432.
  • Gökçe, B. (2008). Gülten Dayıoğlu’nun çocuk öykülerinde değer eğitimi ve öykünün Türkçeye katkısı. Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • İzdeş, M. (2012). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine verilen yazma eğitiminin öğrencilerin hikaye yazma becerisine etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kapka, D. & Oberman D. A. (2001). Improving student writing skills through the modeling of the writing process. Saint Xavier University & IRI/Skylight Field-Based master's program. 14 Temmuz 2016, ERIC Instistute of Education Sciences (No: ED 453 536).
  • Karakoç Öztürk, B. (2014). Altıncı sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması. Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, A. F. ve Aksoy, Ö. (2012). Yazılı ve sözlü anlatım (9. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaya, B. (2016). Üstbilişsel beceri odaklı yazma süreçlerinin dördüncü sınıf öğrencilerinin hikaye yazma becerisine etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaynaş, E. (2014). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kowalewski, E., Murphy, J. & Starns, M. (2002). Improving student writing in the elementary classroom. Saint Xavier University & IRI/Skylight Field-Based master's program. 14 Temmuz 2016, ERIC Instistute of Education Sciences (No: ED 467 516).
  • Kılıç, B. (2012). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yazdıkları öyküleyici metinler üzerine bir inceleme. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • May, S (2015). Yaratıcı yazarlık (Çev. F. Yanık). İstanbul: Optimist Yayım ve Dağıtım. (Eserin orijinali 2011’de yayımlandı.). Özdemir, E. (2014). Anlatım sanatı (2. baskı).Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Özkara, Y. (2007). 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin 5. sınıf öğrencilerinin hikaye edici metin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sallabaş, M. E. (2008). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin öyküleyici yazılı anlatımlarında metin ögelerine yer verme düzeyleri. Gazi Türkiyat Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 2, 193-205.
  • Sever, E. (2013). Süreç temelli yazma modellerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Takımcıgil Özcan, S., T. (2014). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonları ile hikaye yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Temizkan, M. (2014). Yaratıcı yazma süreci (hikaye yazma) (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Uygun, M. (2012). Öz düzenleme stratejisi gelişimi öğretiminin yazılı anlatıma, yazmaya yönelik öz düzenleme becerisine, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yamaç, A. (2015). İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin gelişiminde dijital hikayelerin etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yasul, A. F. (2014). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi (Muş ili merkez ilçesi örneği). Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi*

Year 2018, Volume: 15 Issue: 1, 220 - 247, 29.11.2018

Abstract

Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf
öğrencilerinin öykü yazma becerilerini geliştirmek için öykü yazma programı
doğrultusunda; öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini, öykülerinde öykü
elementlerini kullanma düzeylerini ve yazma bilgilerini arttırmak amacıyla
yapılmıştır. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılında, Aydın ili Sultanhisar
ilçesinde bir ilkokula devam eden 12 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada;
uygulama öncesinde ve sonrasında olmak üzere nitel ve nicel veriler; Öykü
(Hikaye) Elementleri Değerlendirme Ölçeği (ÖEDÖ), Yazılı Anlatım Değerlendirme
Formu (YADF), Yazma Bilgisi Görüşme Formu (YBGF) ile toplanmıştır. Öğrencilerin
uygulama öncesinde ve sonrasında yazdıkları öykülerin üç ayrı puanlayıcı
tarafından ÖEDÖ ve YADF ile değerlendirilmesi sonucunda elde edilen nicel
verilerin istatistiksel analizleri yapılmıştır. YBGF ile elde edilen nitel
veriler ise betimsel analizle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öykü yazma
programı doğrultusunda yapılan uygulamaların öğrencilerin yazılı anlatım
becerilerini geliştirdiği, öykülerinde öykü elementlerini kullanma düzeylerini
ve yazma bilgilerini arttığı belirlenmiştir.

References

  • Akyol, H. (2014). Programa uygun Türkçe öğretim yöntemleri (7. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Anılan, H. (2005). Yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde kelime ağı oluşturma yönteminin etkililiği. Doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Arı, G. (2008). Öğrencilerin hikaye edici metinlerinin puanlama yönergesine göre değerlendirilmesi (6. ve 7. sınıf örneği). Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitimi Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Arıcı, A., F. ve Ungan, S. (2013). Yazılı anlatım el kitabı (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Beard, R. & Burrell A. (2010). Writing attainment in 9- to 11-year-olds: some differences between girls and boys in two genres. Journal Of Language and Education, 24 (6), 495–515.
  • Beydemir, A. (2010). İlköğretim 5. sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma yaklaşımının yazmaya yönelik tutumlara, yaratıcı yazma ve yazma erişine etkisi. Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Creswell, J. W. (2014). Araştırma deseni (Çev. Ed. S. B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap.(Eserin orijinali 2014’te yayımlandı.).
  • Coşkun, E. (2005). İlköğretim öğrencilerinin öyküleyici anlatımlarında bağdaşıklık, tutarlılık ve metin elementleri. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Coşkun, E., Alkan, M. ve Akgül, G. (2009). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metinlerinde söz ve düşünce aktarımı. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 95-104.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M. (2006). Türkçe ve sınıf öğretmenleri için Türkçe öğretimi (7. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erdoğan, Ö. (2012). Süreç temelli yaratıcı yazma uygulamalarının yazılı anlatım becerisine ve yazmaya ilişkin tutuma etkisi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Fitzgerald, J. & Teasley, A. B. (1986). Effects of ınstruction in narrative structure on children's writing. Journal of Educational Psychology, 78 (6), 424-432.
  • Gökçe, B. (2008). Gülten Dayıoğlu’nun çocuk öykülerinde değer eğitimi ve öykünün Türkçeye katkısı. Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • İzdeş, M. (2012). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerine verilen yazma eğitiminin öğrencilerin hikaye yazma becerisine etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kapka, D. & Oberman D. A. (2001). Improving student writing skills through the modeling of the writing process. Saint Xavier University & IRI/Skylight Field-Based master's program. 14 Temmuz 2016, ERIC Instistute of Education Sciences (No: ED 453 536).
  • Karakoç Öztürk, B. (2014). Altıncı sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması. Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, A. F. ve Aksoy, Ö. (2012). Yazılı ve sözlü anlatım (9. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kaya, B. (2016). Üstbilişsel beceri odaklı yazma süreçlerinin dördüncü sınıf öğrencilerinin hikaye yazma becerisine etkisi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaynaş, E. (2014). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kowalewski, E., Murphy, J. & Starns, M. (2002). Improving student writing in the elementary classroom. Saint Xavier University & IRI/Skylight Field-Based master's program. 14 Temmuz 2016, ERIC Instistute of Education Sciences (No: ED 467 516).
  • Kılıç, B. (2012). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yazdıkları öyküleyici metinler üzerine bir inceleme. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • May, S (2015). Yaratıcı yazarlık (Çev. F. Yanık). İstanbul: Optimist Yayım ve Dağıtım. (Eserin orijinali 2011’de yayımlandı.). Özdemir, E. (2014). Anlatım sanatı (2. baskı).Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Özkara, Y. (2007). 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin 5. sınıf öğrencilerinin hikaye edici metin yazma becerilerini geliştirmeye etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sallabaş, M. E. (2008). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin öyküleyici yazılı anlatımlarında metin ögelerine yer verme düzeyleri. Gazi Türkiyat Türkoloji Araştırmaları Dergisi, 2, 193-205.
  • Sever, E. (2013). Süreç temelli yazma modellerinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım ve yaratıcı yazma becerilerine etkisi. Yüksek lisans tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Takımcıgil Özcan, S., T. (2014). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonları ile hikaye yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Temizkan, M. (2014). Yaratıcı yazma süreci (hikaye yazma) (1. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Uygun, M. (2012). Öz düzenleme stratejisi gelişimi öğretiminin yazılı anlatıma, yazmaya yönelik öz düzenleme becerisine, kalıcılığa ve tutuma etkisi. Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yamaç, A. (2015). İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin yazma becerilerinin gelişiminde dijital hikayelerin etkisi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yasul, A. F. (2014). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi (Muş ili merkez ilçesi örneği). Yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Övgü Özkan 0000-0002-2128-3922

Nuri Karasakaloğlu 0000-0002-5577-4551

Publication Date November 29, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Özkan, Ö., & Karasakaloğlu, N. (2018). İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi*. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 220-247.