Okullarda
artan disiplin sorunları, şiddet, uyuşturucu ve benzeri maddelerin kullanımı;
okul iklimini ve okul güvenliğini ciddi anlamda tehdit etmektedir. Bu sorunları
aşmak için artırılan disiplin cezaları istenilen sonucu verememektedir. Bu
sorunları çözmede disiplin cezalarını arttırmak yerine Amerika’da ve Avrupa’da
pek çok okulda Pozitif Davranış Desteği (PDD) yaygın bir şekilde
kullanılmaktadır. Çalışmalar PDD’nin uygulandığı okullarda, disiplin
sorunlarının ve diğer sorunların azaldığını göstermektedir. PDD, okullarda
önleyici ve geliştirici bir rol oynar ve PDD, geleneksel okul uygulamalarına
alternatif bir yol olarak kabul edilir. Yabancı literatürde PDD’yle ilgili pek
çok çalışmaya rastlamak mümkündür. Fakat Türkiye’de PDD’yle ilgili sınırlı
sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitim süreçlerine değerli
katkıları olan PDD’yi okuyuculara tanıtmaktır. Bu çalışma literatür çalışması
olup çalışmada betimsel metot kullanılmıştır. Bu araştırma için PDD’yle ilgili
yapılan çalışmalar incelenmiştir ve bu çalışmalar, araştırmanın kaynaklarını
oluşturmaktadır. Eğitim süreçlerindeki yeri, önemi ve uygulamalarıyla tanıtılan
PDD ulaşılabilen literatür kaynaklar bağlamında betimlenmeye çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |