fazla
bilgi- beceri–başarı testleri ile görüşmenin kullanıldığı, verilerin
çözümlenmesinde daha çok betimsel içerik analizi ve parametrik testlerin
kullanıldığı tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda mevcut analizlerden yola
çıkılarak ortaya çıkarılan FeTeMM eğitimi yöneliminin araştırmacılara katkı
sağlayacağı düşünülmektedir. en Araştırmada
nitel araştırma yaklaşımlarından döküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma kapsamında incelenen çalışmalara STEM ve FeTeMM anahtar kelimeleri
kullanılarak ULAKBİM, Google Akademik, Ebscohost ve YÖK Ulusal Tez merkezinden
ulaşılmıştır. Bu kapsamda amaçlı örnekleme yöntemi ile FeTeMM alanında yapılmış 19 lisansüstü tez ve 32 makaleye
ulaşılmıştır. Bu şekilde tespit edilen lisansüstü tez ve makaleler betimsel içerik
analizi yapılarak çalışma türü, yayın yılı, yayın yeri, yazar sayısı, araştırma
yöntemi, araştırma örneklemi, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri
açısından incelenmiştir. Çalışmanın verileri frekanslara dayalı bir şekilde
yorumlanarak, tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda, en fazla
çalışmanın 2017 yılında yapıldığı, makale sayısının lisansüstü tez çalışmalarının
sayısından fazla olduğu, sadece 16 üniversitede lisansüstü tez çalışmasının
yapıldığı, en fazla makalenin Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri dergisinde
yayınlandığı, makalelerin çoğunlukla iki veya üç yazarlı olduğu, çalışmalarda
çoğunlukla nitel veya nicel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği ortaya
çıkmıştır. Ayrıca çalışma sonucunda, incelenen akademik çalışmalarda örneklem
gruplarının amaçlı örnekleme ile seçildiği, örneklem gruplarını en fazla
ortaokul öğrencilerinin oluşturduğu, veri toplama aracı olarak Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de FeTeMM eğitimi ile ilgili olarak yapılan
lisansüstü tezlerin ve makalelerin incelenerek, FeTeMM eğitimi alanı hakkında genel yönelimleri
belirlemektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |