Bu araştırmanın amacı, temel istatistik
işlemlerin öğretimine yönelik tasarlanan bir öğretim yazılımının tanıtılması ve
öğrencilerin konu ile ilgili akademik başarısına etkisinin incelenmesidir.
Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Araştırma evrenini 2014-2015 öğretim yılında
Doğu Anadolu Bölgesindeki bir üniversitesinin, eğitim fakültesinde güz
dönemi Formasyon programında öğrenim gören ölçme ve değerlendirme dersini alan
(temel istatistik işlemler konusu işlenmekte) öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 38 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından
geliştirilen “Temel İstatistik İşlemler Başarı Testi” kullanılmıştır. Elde
edilen bulgulara göre, geliştirilen yazılım kullanılan deneysel grup ile
geleneksel grup arasında başlangıçta fark bulunmazken, uygulamaların ardından
istatistiksel olarak anlamlı fark oluştuğu görülmüştür. Ayrıca farkın etki
büyüklüğü iyi düzeydedir (d=0,698). Sonuç
olarak tasarlanan öğretim yazılımının öğrencilerin akademik başarılarını
arttırdığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |