Bu
çalışma da, ortaokul öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları sınıf düzeyi,
destekleme ve yetiştirme kursu alma durumu, anne eğitim düzeyi, baba eğitim
düzeyi, ailenin gelir düzeyi ve matematik başarısı değişkenlerine göre
incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, veri toplama aracı olarak “Matematiğe
Yönelik Tutum Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi
formu kullanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim
yılının bahar yarıyılında Van ilinde bulunan 3 farklı ortaokulun beşinci,
altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarında öğrenim gören ve seçkisiz yöntemle seçilen
323 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır.
Analiz sonuçlarına göre; öğrencilerin sınıf düzeyleri ile 1. dönem matematik başarısının,
matematiğe yönelik tutumları üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olduğu
gözlenmiştir. Öğrencilerin anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, destekleme
ve yetiştirme kursu alma durumu ve aile gelir düzeyi, matematiğe yönelik
tutumları üzerinde dolaylı bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, beşinci
sınıfta okuyan öğrencilerin matematik tutum puanlarının sekizinci sınıfta
okuyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
In this study, it was
aimed to examine the attitudes towards mathematics of middle school students’
according to grade level, situation of taking supportive and training
courses, mother’s education level, father’s education
level, household income and mathematics achievement variables. In the study,
" Mathematics Attitude Scale" and personal information form developed
by researchers were used as data collection tool. The sample of this research
consists of 323 students who are from fifth, sixth, seventh and eighth grades
of 3 different middle schools in Van province in spring semester of 2016-2017
academic year. They were selected by random sampling. The structural equation
model was used in the analysis of the data. According to the analysis results;
it has been observed that the students’ grade levels and mathematics
achievement of the semester have a direct effect on the attitudes toward
mathematics. It has been determined that students’ mother’s education level,
father’s education level, situation of taking supportive and training
courses, and household income have an indirect effect on
the attitudes toward mathematics. It was also found that fifth grade students had higher
mathematics attitude scores than eighth grade students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |