Bu
çalışmanın amacı, Türkiye’de ilk kez uygulanan aday öğretmenlik uygulama süreci
hakkında öğretmenlerin görüşlerini incelemektir. Bu çalışma Erzurum il
merkezinde aday öğretmenlik uygulamasına katılmış olan 21 aday öğretmenle
yürütülmüştür. Çalışmada durum çalışması yöntemi tercih edilmiştir. Çalışma
kapsamında yer alan aday öğretmenlerin bu sürece ilişkin görüşlerini ortaya
çıkarmak için araştırmacı tarafından hazırlanan altı açık uçlu soruya yer
verilmiştir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan veriler içerik analizine tabi tutulmuş
ve her bir soru için uygun temalar oluşturulmuştur. Çalışmadan, bu süreci hem
olumlu hem de olumsuz olarak değerlendiren öğretmenlerin olduğu, bu süreç
boyunca aday öğretmenlerin en fazla yöntem ve teknik bilgisi ile ölçme ve
değerlendirme, sınıf içi öğrenci- öğretmen etkileşimi gibi konularda kazanım
elde ettikleri ortaya çıkmıştır. Çalışma sonucunda aday öğretmenlik
uygulamasının paydaşlar tarafından ifade edilen aksayan yönleri gözden
geçirilerek düzeltilmesi gerektiği gibi öneriler sunulmuştur.
The purpose of
this study is to investigate teachers’ opinions about teacher candidate
training process which was implemented for the first time in Turkey. This study
was carried out with 21 teacher candidates who participated in teacher
candidate training process in Erzurum. Case study was used in the study. Six open-ended questions developed by the
researcher were used in the study to reveal the opinions of teacher candidates
who participated in the investigation about the process. The data obtained at the
end of the study were analysed via content analysis and suitable codes,
categories, and themes were generated for each question. It was revealed in the
study that there were teachers who evaluated this process both positively and
negatively and the teacher candidates mostly achieved the desired learning
outcomes about such topics as method and techniques, evaluation and assessment,
and in-class student-teacher interaction. It was suggested at the end of the
study that the defects stated by the partners about the teacher candidate
training process should be revised and corrected.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |