Bu araştırmada fizik öğretmenliği
anabilim dalında eğitim görmekte olan öğretmen adaylarının PISA’dan haberdar
olup olmadıkları ve Türkiye’deki öğrencilerin PISA fen bilimleri testi
sonuçlarına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma
toplamda 49 fizik öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama
aracı olarak 8 soruluk yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri
ile analiz edilmiştir. Katılımcı
gruptaki 49 öğrenciden sadece sekiz öğrencinin program hakkında doğru bilgi
sahibi olduğu görülürken bir öğrencinin ise yanlış bilgi sahibi olduğu
saptanmıştır. Araştırmaya katılan grubun Türkiye fen PISA testleri sonuçlarına
yönelik görüşleri incelendiğinde, fizik öğretmen adaylarının olumsuz PISA test
sonuçlarını eğitim sistemi, okul, ders programı, öğretmen ve mevcut sınav
sistemindeki sorunlara bağlı bir şekilde açıkladıkları görülmüştür. Bununla
beraber katılımcı gruptaki fizik öğretmen adayları fen okuryazarlığının
artırılmasına yönelik olarak, fen alanları öğretmenlerinin yöntem-tekniklerini
değiştirerek öğrenci merkezli yaklaşımları benimsemesi ve eğitim sisteminin
değiştirilmesi gerektiği gibi çeşitli önerilerde bulunmuşlardır.
In this study it was aimed to evaluate whether
preservice teachers are aware of the PISA and their views about exam of the
PISA science results of the students in Turkey. The research was conducted with
a total of 49 physics teacher candidates. A fully structured interview form
with 8 questions was used as data collection tool in the research. The data
obtained from the research were analyzed with content analysis and descriptive
analysis methods. Of the 49 students in the participating group, only eight students
were found to have the correct information about the program, while a student
was found to have the wrong information. When the opinions of the participating
group were analyzed for Turkey PISA test results, it has been seen that the
physics teacher candidates explain the negative PISA test results depending on
the problems in the education system, school, course curriculum, teacher and
current examination system. However, the physics teacher candidates made various suggestions to increase science
literacy, such as adopting student-centered approaches by changing science
teachers' method-techniques and changing
the education system.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 1 |