Araştırma, Güzel Sanatlar Lisesi çello dersi öğretim programına dayalı kullanılan kitapların Türk müziği kazanımları açısından değerlendirilmesi amacı ile yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın kabul ettiği Güzel Sanatlar Liseleri (GSL) çello öğretim kitapları incelenmiş; GSL çello öğretmenleri ile 11’inci ve 12’nci sınıf çello öğrencilerinin görüşleri alınmıştır. Araştırma betimsel nitelikte olup veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Geliştirilen görüşme formu geçerlilik ve güvenilirlik açısından değerlendirilmek üzere pilot olarak belirlenen iki farklı Güzel Sanatlar Lisesinde öğretmen ve öğrencilere uygulanmış, elde edilen sonuçlar doğrultusunda görüşme formuna son şekli verilmiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda, GSL’de kullanılan çello öğretim kitaplarında yer alan Türk müziği makam dizilerinin işleniş sırasının uygun olduğu, öğrencilerin en çok komalı sesleri icra etmekte ve eserleri göçürme/transpoze yaparak çalmakta zorlandıkları, Türk müziğine ilişkin etüt ve eser sayısının artırılması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. GSL çello öğretim kitaplarının güncellenmesi sırasında, çello öğretmen ve öğrencilerinin görüşlerinin dikkate alınması önerilmiştir.
This study aims to assess the cello instruction
books used in Fine Arts High Schools in terms of their Turkish music learning
outcomes. In line with this objective, it analyses the cello instruction books
approved by the Board of Education of Ministry of National Education and takes
the opinions of cello instructors and 11th and 12th-grade cello students in
Fine Arts High Schools. The study, which is descriptive in nature, obtains its
data through the semi-structured interview form developed by the researcher.
The developed interview form conducted among teachers and students of two
different Fine Arts High School selected as pilot schools to assess its
validity and reliability provides results for surveys to be finalized. Research
findings suggest that while the teaching order of maqam scales in cello
instruction books used in Fine Arts High Schools is appropriate, the major
difficulties that students experience are the performance of microtones and
transposition of pieces. The study proposes that the number of etude and pieces
regarding Turkish music should be increased and opinions of both cello teachers and students
should be considered during the revision of cello instruction books of Fine
Arts High Schools.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 16 Issue: 1 |