Bu çalışmanın amacı orijinali İngilizce olan STEM (Bilim-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) devam eden motivasyon ölçeğini Türkçeye uyarlayarak geçerlilik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. İki İngilizce dil uzmanına ölçeği İngilizceden Türkçeye çevirmesi istenmiştir. Çevirinin Türkçeye uyarlanmasından sonra iki Türk dil uzmanına ölçeğin Türkçe hali verilmiş, anlaşırlığına ilişkin yapılan düzenlemeden sonra karşılaştırılma yapılarak, geçerliliği sağlanmıştır. Örneklemi 438 (%54,1) kız, 372 (%45,9) ‘si erkek öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizi için ölçeğin güvenirliği, doğrulayıcı faktör analizine, STEM motivasyon ölçeği ve alt boyutlarının ilişkisine yer verilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, kabul edilebilir uyum değerleri hesaplamıştır (RMSEA=0,076, SRMR=0,01, CFI=0.89). Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,84 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlar bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik olmak üzere 4 boyuttan ve 25 maddeden oluşan STEM motivasyon ölçeğinin ortaokul öğrencilerine yönelik motivasyon STEM alanları çalışmalarında kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç olduğuna işaret etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 17 Issue: 1 |