Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin dijital vatandaşlığa yönelik algılarını belirlemektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 öğretim yılında Şırnak il merkezindeki eğitim kurumlarında farklı branşlarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Şırnak il merkezindeki eğitim kurumlarında görev yapan ve seçkisiz yolla belirlenen 215 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, “Dijital Vatandaşlık Ölçeği” aracılığıyla sağlanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulguların analizi sonucunda verilerin normal dağılım gösterdiği saptandığından araştırmada bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü Anova analizleri kullanılmıştır. Ayrıca aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin dijital vatandaşlık algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin dijital vatandaşlık algılarının branş değişkenine göre farklılaşmadığı saptanmıştır. Buna karşın erkek öğretmenlerin dijital vatandaşlığa yönelik algıları kadın öğretmenlere göre daha yüksek düzeyde belirlenmiştir. Ayrıca 1-5 yıllık mesleki kıdeme sahip öğretmenlerin dijital vatandaşlık algısı diğer mesleki kıdeme sahip öğretmenlere göre daha yüksek düzeyde tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 17 Issue: 1 |