Research Article
BibTex RIS Cite

5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi

Year 2020, Volume: 17 Issue: 1, 1015 - 1041, 25.12.2020
https://doi.org/10.33711/yyuefd.800921

Abstract

Bağlam temelli öğrenme, öğrencilerin fen kavramlarını günlük yaşamdan seçilen bağlamlarla ilişkilendirerek öğrenmelerini benimseyen çağdaş bir yaklaşımdır. Bu araştırmanın amacı, 5. Sınıf öğrencilerinin Biyolojik çeşitlilik konusundaki kavramsal anlamalarına REACT stratejisinin etkisini ve etkinlikle ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada, karma yöntemlerden birisi olan sıralı/açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Doğu Karadeniz Bölgesi’nin kıyı şeridindeki bir ile bağlı olan köy okulunda öğrenim gören toplam 39 (21 deney ve 18 kontrol grubu) 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, iki aşamalı biyolojik çeşitlilik kavram testi ve görüşme formu kullanılmıştır. İki aşamalı biyolojik çeşitlilik kavram testinin veri analizi SPSS paket programı yardımıyla istatistiksel olarak, görüşme formunun veri analizi ise içeriksel olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak araştırma kapsamında ele alınan Biyolojik çeşitlilik konusuna yönelik BTÖY’nin REACT stratejisine göre geliştirilmiş ve uygulanmış olan etkinliğin 5. Sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte deney grubuna yapılan öğretim müdahalesinin öğrencilerin öğrenmelerinde faydalı olma, etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlama ve hatırlamayı sağlama gibi birçok olumlu etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin özellikle anlamakta zorlandıkları biyolojik çeşitlilik gibi soyut özellik taşıyan konuların öğretilmesinde günlük yaşamdan çeşitli bağlamlar kullanılarak öğrencilerin kavramlarını yeniden doğru bir şekilde yapılandırmalarına yardım eden çalışmalarının sayısı arttırılabilir.

References

  • Kaynaklar Acar, B., & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 1-10.
  • Aldemir, B. (2010). Mendel genetiği konusunda teşhis testi geliştirilmesi ve geçerlilik çalışması. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Atik, A. D., Ekemen, D. K., & Erkoç, F. (2019). “Biyolojik çeşitlilik ve korunması” konusunun öğretilmesinde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin başarısı üzerine etkisi.
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1499-1513.
  • Aydın, Ö. S., Seçer, S., & Yavuz, S. (2007). Çevre sorunları, biyolojik çeşitlilik ve çeşitliliğin azalması hakkındaki öğretmen adaylarının görüşleri, VII. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, 10-13.
  • Baştürk, R. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Deneme modelleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bulut, M., & Beşoluk, Ş. (2019). Opinions of science, biology, geography and social studies teachers on teaching biodiversity. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 1(2), 133-153.
  • Burbules, N. C. & Linn, M. C. (1991). Science education and philosophy of science: congruence or contradiction?. International Journal of Science Education, 13(3), 227- 241. Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal Bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni spss uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cabbar, B. G., & Şenel, H. (2020). Content Analysis of Biology Education Research That Used Context-Based Approaches: The Case of Turkey. Journal of Educational Issues, 6(1), 203-218.
  • Cigdemoglu, C., & Geban, O. (2015). Improving students’ chemical literacy levels on thermochemical and thermodynamics concepts through a context-based approach.
  • Crawford, M. L. (2001). Teaching contextually: research, rationale, and techniques for improving student motivation and achievement in mathematics and science. Texas: CCI Publishing.
  • Çakır, M., & Aldemir, B. (2011). İki aşamalı genetik kavramlar tanı testi geliştirme ve geçerlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 335-353.
  • Duit, R., & Treagust, D. (2003). Conceptual change: A powerful framework for improving science teaching and learning. International Journal of Science Education, 25, 671-688.
  • Ekemen, D. K., Atik, A. D., & Erkoç, F. (2017). Teaching Ninth Grade “Biological Diversity and Protection” Topic Using Stations Technique and Satisfaction of the Students from the Implementation. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 318-339.
  • Erdoğan-Karaş, Ö. E., & Gül, Ş. (2020). The effect of teaching of the 7th grade ‘the cell and divisions’ unit through REACT strategy on learning. İlköğretim Online, 19(3), 1688-1702.
  • Erten, S. (2004). Uluslararası düzeyde yükselen bir değer olarak biyolojik çeşitlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 98-105.
  • Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1969). Educational research an introduction (6. Baskı). USA: Longman Publisher.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the nature of “context” in chemical education. International Journal of Science Education 28 (9), 957–976.
  • Gilbert, J. K., Bulte, A. M., & Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in context‐based science education. International Journal of Science Education, 33(6), 817-837. Gömleksiz, M. N., & Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 76-88.
  • Gül, Ş., & Konu, M. (2018). Yaşam temelli probleme dayalı öğretim uygulamalarının öğrenci başarısına etkisi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 32(1), 41-68.
  • Karaş, Ö. E., & Gül, Ş. (2019). ‘Hücre ve bölünmeler’ ünitesinin REACT stratejisiyle öğretiminin tutum ve motivasyona etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2019(13), 30-50.
  • Karslı Baydere, F., ve Aydın, E. (2019). Bağlam temelli yaklaşımın açıklama destekli REACT stratejisine göre ‘göz’ konusunun öğretimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 755-791.
  • Karslı, F., & Kara-Patan, K. (2016). Effects of the context- based approach on students’ conceptual understanding: “the umbra, the solar eclipse and the lunar eclipse”. Journal of Baltic Science Education, 15(2), 246-260.
  • Karslı, F., & Saka, Ü. (2017). The effect of the context-based approach on 5th grade students' conceptual understanding about “getting to know foods”. Elementary Education Online, 16(3), 900-916.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2015). Effect of context-based learning approach on 12 grade students’ conceptual understanding about alkanes. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 16(1), 43-62.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2016). 12th grade students’ views about an alkanes worksheet based on the REACT strategy. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 10(1), 472-499.
  • Karsli, F., & Yigit, M. (2017). Effectiveness of the REACT strategy on 12th grade students’ understanding of the alkenes concept. Research in Science & Technological Education, 35(3), 274-291. Doi: 10.1080/02635143.2017.1295369
  • Keleş, F., & Özenoğlu, H. (2017). Ortaokul öğrencileri için biyolojik çeşitlilik konusunda ders planı tasarlama. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 41-65.
  • Kilinc, A., Yeşiltaş, N. K., Kartal, T., Demiral, Ü., & Eroğlu, B. (2013). School students’ conceptions about biodiversity loss: definitions, reasons, results and solutions. Research in Science Education, 43(6), 2277-2307.
  • Kimble, G. (2014). Children learning about biodiversity at an environment centre, a museum and at live animal shows. Studies in Educational Evaluation, 41, 48-57. DOI: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2013.09.005
  • Kistak, Ö. (2014). İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi ses ünitesinin yaşam temelli yaklaşımla öğretimi. (Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Köse, E. Ö., & Çam, F. (2015). Effects of context based learnıng on students’achıevement and attıtudes ın bıology. Kastamonu Education Journal, 23(4).
  • Kurumlu, M. S., Atik, A. D., & Erkoç, F. (2010). Biyoçeşitliliğin önemi ve koruma stratejileri üzerine biyoloji öğretmenlerinin yeterliklerinin araştırılması. Research Journal of Biology Sciences, 3(2), 75-82.
  • Laugksch, R. C. (2000). Scientific literacy: A conceptual overview. Science Education, 84(1), 71–94.
  • Leveque, C., & Mounolou, J. C. (2013). Biyoçeşitlilik (Çev. Ed. Hasan Hüseyin Başıbüyük, Ahmet Yılmaz, Sabri Kılınç). Palme Yayıncılık, Ankara.
  • Markic, S., & I. Eilks. 2006. “Cooperative and context-based learning on electrochemical cells in lower secondary science lessons- a project of participatory action research.” Science Education International 4 (17): 253–273.
  • Mayring, P. (2004). Qualitative content analysis. A companion to qualitative research, 1(2004), 159-176. MEB, (2018). Fen bilimleri dersi (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Menzel, S. & Bögeholz, S. (2009). The loss of biodiversity as a challenge for sustainable development: How do pupils in Chile and Germany perceive resource dilemmas? Research in Science Education, 39(4), 429–447.
  • Naim, U., Özsoy, S., & Keleş, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının biyolojik çeşitlilik kavramına yönelik görüşleri. Research Journal of Biology Sciences, 3(1), 85-91.
  • Özay, K. E., & Çam, T. F. (2011). Yaşam temelli öğrenmenin sinir sistemi konusunda öğrenci başarılarına etkileri. Journal of Turkish Science Education, 8(2), 91-106.
  • Özay, K. E., & Çam, T. F. (2013). Biyoloji öğretiminde başarı ve bilimsel süreç becerilerine yaşam temelli öğrenmenin etkileri. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4), 33-41.
  • Sadi Yılmaz, S., Othan, O., & Cantimur, E. (2014). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımına (YTÖY) göre elektrik, madde ve ısı konularının işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 41-49. Scott, P., Asoko, H., & Leach, J. (2007). Student conceptions and conceptual learning. Handbook of research on science education, 31-56.
  • Shwartz, Y., Ben-Zvi, R., & Hofstein, A. (2005). The importance of involving high-school chemistry teachers in the process of defining the operational meaning of ‘chemical literacy’. International Journal of Science Teaching (27), 323–344.
  • Solmaz, G. (2010). İşbirlikli öğrenme yoluyla kavramsal anlamaya yönelik öğretimin öğrencilerin çevre kavramlarını anlamalarına ve çevre farkındalıklarına etkisi: 7. sınıf insan ve çevre ünitesi örneği. (Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., & Yıldırım, A. (2007, Haziran). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) Öğretim Yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları, Sözel Bildiri, I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul üniversitesi, İstanbul.
  • Turan, İ., & Yangın, S. (2014). Farklı programlarda okuyan öğretmen adaylarının “Biyolojik Çeşitlilik kavramına yönelik alternatif anlayışları ve olası nedenleri”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 84-103.
  • Westbroek, H. B. (2005). Characteristics of meaningful chemistry education, the case of water quality. PhD diss., Utrecht University.
  • Yaman, M. (2009). Solunum ve enerji kazanımı konusunda öğrencilerin ilgisini çeken bağlam ve yöntemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 215-228.
  • Yıldırım, G., & Gültekin, M. (2017). İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1).
Year 2020, Volume: 17 Issue: 1, 1015 - 1041, 25.12.2020
https://doi.org/10.33711/yyuefd.800921

Abstract

References

  • Kaynaklar Acar, B., & Yaman, M. (2011). Bağlam temelli öğrenmenin öğrencilerin ilgi ve bilgi düzeylerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 1-10.
  • Aldemir, B. (2010). Mendel genetiği konusunda teşhis testi geliştirilmesi ve geçerlilik çalışması. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Atik, A. D., Ekemen, D. K., & Erkoç, F. (2019). “Biyolojik çeşitlilik ve korunması” konusunun öğretilmesinde istasyon tekniği kullanımının öğrencilerin başarısı üzerine etkisi.
  • Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1499-1513.
  • Aydın, Ö. S., Seçer, S., & Yavuz, S. (2007). Çevre sorunları, biyolojik çeşitlilik ve çeşitliliğin azalması hakkındaki öğretmen adaylarının görüşleri, VII. Ulusal Ekoloji ve Çevre Kongresi, 10-13.
  • Baştürk, R. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Deneme modelleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bulut, M., & Beşoluk, Ş. (2019). Opinions of science, biology, geography and social studies teachers on teaching biodiversity. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 1(2), 133-153.
  • Burbules, N. C. & Linn, M. C. (1991). Science education and philosophy of science: congruence or contradiction?. International Journal of Science Education, 13(3), 227- 241. Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal Bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni spss uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Cabbar, B. G., & Şenel, H. (2020). Content Analysis of Biology Education Research That Used Context-Based Approaches: The Case of Turkey. Journal of Educational Issues, 6(1), 203-218.
  • Cigdemoglu, C., & Geban, O. (2015). Improving students’ chemical literacy levels on thermochemical and thermodynamics concepts through a context-based approach.
  • Crawford, M. L. (2001). Teaching contextually: research, rationale, and techniques for improving student motivation and achievement in mathematics and science. Texas: CCI Publishing.
  • Çakır, M., & Aldemir, B. (2011). İki aşamalı genetik kavramlar tanı testi geliştirme ve geçerlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 335-353.
  • Duit, R., & Treagust, D. (2003). Conceptual change: A powerful framework for improving science teaching and learning. International Journal of Science Education, 25, 671-688.
  • Ekemen, D. K., Atik, A. D., & Erkoç, F. (2017). Teaching Ninth Grade “Biological Diversity and Protection” Topic Using Stations Technique and Satisfaction of the Students from the Implementation. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 318-339.
  • Erdoğan-Karaş, Ö. E., & Gül, Ş. (2020). The effect of teaching of the 7th grade ‘the cell and divisions’ unit through REACT strategy on learning. İlköğretim Online, 19(3), 1688-1702.
  • Erten, S. (2004). Uluslararası düzeyde yükselen bir değer olarak biyolojik çeşitlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 98-105.
  • Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1969). Educational research an introduction (6. Baskı). USA: Longman Publisher.
  • Gilbert, J. K. (2006). On the nature of “context” in chemical education. International Journal of Science Education 28 (9), 957–976.
  • Gilbert, J. K., Bulte, A. M., & Pilot, A. (2011). Concept development and transfer in context‐based science education. International Journal of Science Education, 33(6), 817-837. Gömleksiz, M. N., & Bulut, İ. (2007). Yeni fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32), 76-88.
  • Gül, Ş., & Konu, M. (2018). Yaşam temelli probleme dayalı öğretim uygulamalarının öğrenci başarısına etkisi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 32(1), 41-68.
  • Karaş, Ö. E., & Gül, Ş. (2019). ‘Hücre ve bölünmeler’ ünitesinin REACT stratejisiyle öğretiminin tutum ve motivasyona etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2019(13), 30-50.
  • Karslı Baydere, F., ve Aydın, E. (2019). Bağlam temelli yaklaşımın açıklama destekli REACT stratejisine göre ‘göz’ konusunun öğretimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 755-791.
  • Karslı, F., & Kara-Patan, K. (2016). Effects of the context- based approach on students’ conceptual understanding: “the umbra, the solar eclipse and the lunar eclipse”. Journal of Baltic Science Education, 15(2), 246-260.
  • Karslı, F., & Saka, Ü. (2017). The effect of the context-based approach on 5th grade students' conceptual understanding about “getting to know foods”. Elementary Education Online, 16(3), 900-916.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2015). Effect of context-based learning approach on 12 grade students’ conceptual understanding about alkanes. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 16(1), 43-62.
  • Karslı, F., & Yiğit, M. (2016). 12th grade students’ views about an alkanes worksheet based on the REACT strategy. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science & Mathematics Education, 10(1), 472-499.
  • Karsli, F., & Yigit, M. (2017). Effectiveness of the REACT strategy on 12th grade students’ understanding of the alkenes concept. Research in Science & Technological Education, 35(3), 274-291. Doi: 10.1080/02635143.2017.1295369
  • Keleş, F., & Özenoğlu, H. (2017). Ortaokul öğrencileri için biyolojik çeşitlilik konusunda ders planı tasarlama. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 41-65.
  • Kilinc, A., Yeşiltaş, N. K., Kartal, T., Demiral, Ü., & Eroğlu, B. (2013). School students’ conceptions about biodiversity loss: definitions, reasons, results and solutions. Research in Science Education, 43(6), 2277-2307.
  • Kimble, G. (2014). Children learning about biodiversity at an environment centre, a museum and at live animal shows. Studies in Educational Evaluation, 41, 48-57. DOI: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2013.09.005
  • Kistak, Ö. (2014). İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi ses ünitesinin yaşam temelli yaklaşımla öğretimi. (Yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Köse, E. Ö., & Çam, F. (2015). Effects of context based learnıng on students’achıevement and attıtudes ın bıology. Kastamonu Education Journal, 23(4).
  • Kurumlu, M. S., Atik, A. D., & Erkoç, F. (2010). Biyoçeşitliliğin önemi ve koruma stratejileri üzerine biyoloji öğretmenlerinin yeterliklerinin araştırılması. Research Journal of Biology Sciences, 3(2), 75-82.
  • Laugksch, R. C. (2000). Scientific literacy: A conceptual overview. Science Education, 84(1), 71–94.
  • Leveque, C., & Mounolou, J. C. (2013). Biyoçeşitlilik (Çev. Ed. Hasan Hüseyin Başıbüyük, Ahmet Yılmaz, Sabri Kılınç). Palme Yayıncılık, Ankara.
  • Markic, S., & I. Eilks. 2006. “Cooperative and context-based learning on electrochemical cells in lower secondary science lessons- a project of participatory action research.” Science Education International 4 (17): 253–273.
  • Mayring, P. (2004). Qualitative content analysis. A companion to qualitative research, 1(2004), 159-176. MEB, (2018). Fen bilimleri dersi (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Menzel, S. & Bögeholz, S. (2009). The loss of biodiversity as a challenge for sustainable development: How do pupils in Chile and Germany perceive resource dilemmas? Research in Science Education, 39(4), 429–447.
  • Naim, U., Özsoy, S., & Keleş, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının biyolojik çeşitlilik kavramına yönelik görüşleri. Research Journal of Biology Sciences, 3(1), 85-91.
  • Özay, K. E., & Çam, T. F. (2011). Yaşam temelli öğrenmenin sinir sistemi konusunda öğrenci başarılarına etkileri. Journal of Turkish Science Education, 8(2), 91-106.
  • Özay, K. E., & Çam, T. F. (2013). Biyoloji öğretiminde başarı ve bilimsel süreç becerilerine yaşam temelli öğrenmenin etkileri. Iğdır Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4), 33-41.
  • Sadi Yılmaz, S., Othan, O., & Cantimur, E. (2014). Yaşam temelli öğrenme yaklaşımına (YTÖY) göre elektrik, madde ve ısı konularının işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 41-49. Scott, P., Asoko, H., & Leach, J. (2007). Student conceptions and conceptual learning. Handbook of research on science education, 31-56.
  • Shwartz, Y., Ben-Zvi, R., & Hofstein, A. (2005). The importance of involving high-school chemistry teachers in the process of defining the operational meaning of ‘chemical literacy’. International Journal of Science Teaching (27), 323–344.
  • Solmaz, G. (2010). İşbirlikli öğrenme yoluyla kavramsal anlamaya yönelik öğretimin öğrencilerin çevre kavramlarını anlamalarına ve çevre farkındalıklarına etkisi: 7. sınıf insan ve çevre ünitesi örneği. (Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Sözbilir, M., Sadi, S., Kutu, H., & Yıldırım, A. (2007, Haziran). Kimya eğitiminde içeriğe/bağlama dayalı (context-based) Öğretim Yaklaşımı ve dünyadaki uygulamaları, Sözel Bildiri, I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul üniversitesi, İstanbul.
  • Turan, İ., & Yangın, S. (2014). Farklı programlarda okuyan öğretmen adaylarının “Biyolojik Çeşitlilik kavramına yönelik alternatif anlayışları ve olası nedenleri”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(49), 84-103.
  • Westbroek, H. B. (2005). Characteristics of meaningful chemistry education, the case of water quality. PhD diss., Utrecht University.
  • Yaman, M. (2009). Solunum ve enerji kazanımı konusunda öğrencilerin ilgisini çeken bağlam ve yöntemler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 215-228.
  • Yıldırım, G., & Gültekin, M. (2017). İlkokul 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde bağlam temelli öğrenme uygulamaları. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1).
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fethiye Karslı Baydere This is me

Sena Kurtoğlu This is me

Publication Date December 25, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Karslı Baydere, F., & Kurtoğlu, S. (2020). 5. Sınıf Öğrencilerinin Biyolojik Çeşitlilik Konusundaki Kavramsal Anlamalarına REACT Stratejisinin Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1015-1041. https://doi.org/10.33711/yyuefd.800921