Bu araştırmada; Türkiye’deki programa bağlılık konulu yürütülen çalışmaların nitel bulgularının analiz edilmesi, yorumlanması ve değerlendirilmesi amacıyla meta-sentez yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla, 2010-2021 yılları aralığında yayınlanmış olan ve amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen yedi makale, üç bildiri ve bir tez ile toplam 11 çalışma incelenmiştir. Araştırmaya dahil edilen çalışmaların nitel bulguları incelendiğinde beş tema ortaya çıkmaktadır: “Programın Kazanımları”, “Öğretim Programında Kullanılan Yaklaşım”, “Eğitim- Öğretim Ortamı”, “Öğretim Programında İstenen Ölçme Değerlendirme Süreci’’ ve “Öğretim Programının Tamamlanması İçin Belirtilen Süre”. Belirlenen temalara ait dâhil edilen çalışmalardaki alıntılara da yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda, öğretim programlarına bağlılığı etkileyen farklı değişkenlerin (süre, içerik, materyal vb.) olduğu anlaşılmıştır. Çalışmada, çeşitli derslerin öğretim programlarına odaklanıldığı ancak bu alanda, yeterli sayıda çalışma olmadığı göze çarpmaktadır
Öğretim Programına Bağlılık Öğretim Programının Uygulanması Meta-Sentez Çalışması. Öğretim Programına Bağlılık, Öğretim Programının Uygulanması, Meta-Sentez Çalışması.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 1 |