Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretim Programına Bağlılık Araştırmalarına Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması

Year 2021, Volume: 18 Issue: 1, 796 - 824, 15.07.2021
https://doi.org/10.33711/yyuefd.938722

Abstract

Bu araştırmada; Türkiye’deki programa bağlılık konulu yürütülen çalışmaların nitel bulgularının analiz edilmesi, yorumlanması ve değerlendirilmesi amacıyla meta-sentez yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla, 2010-2021 yılları aralığında yayınlanmış olan ve amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen yedi makale, üç bildiri ve bir tez ile toplam 11 çalışma incelenmiştir. Araştırmaya dahil edilen çalışmaların nitel bulguları incelendiğinde beş tema ortaya çıkmaktadır: “Programın Kazanımları”, “Öğretim Programında Kullanılan Yaklaşım”, “Eğitim- Öğretim Ortamı”, “Öğretim Programında İstenen Ölçme Değerlendirme Süreci’’ ve “Öğretim Programının Tamamlanması İçin Belirtilen Süre”. Belirlenen temalara ait dâhil edilen çalışmalardaki alıntılara da yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda, öğretim programlarına bağlılığı etkileyen farklı değişkenlerin (süre, içerik, materyal vb.) olduğu anlaşılmıştır. Çalışmada, çeşitli derslerin öğretim programlarına odaklanıldığı ancak bu alanda, yeterli sayıda çalışma olmadığı göze çarpmaktadır

References

  • Akdeniz, G. (2019). Erken Yaşta İngilizce Konuşma Becerisi Öğretimi ve Öğrenme: Bir Karma Desen Araştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Alkan, M. & Arslan, M. (2014). İkinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 87-101.
  • Andrews, R. & Harlen, W. (2006). Issues in synthesizing research in education. Educational Research, 48(3), 287-299.
  • Aslan, M., & Erden, R. Z. Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-199.
  • Arslan Çelik, F. M. (2020). Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Arthur MW. & Blitz C. (2000). Bridging the gap between science and practice in drug abuse prevention through needs assessment and strategic community planning. Journal of Community Psychology; 28:241–255.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin eğitim program tasarım yaklaşımı tercih ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, 965–992.
  • Bay, E., Kahramanoğlu, R., Döş, B. &Turan-Özpolat, E. (2017). Programa bağlılığı etkileyen faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 110-137.
  • Blakely C.H.,Mayer, J. P., Gottschalk, R. G., Schmitt, N., Davidson, W. S., Roitman, D. B. & Emshoff, J. G(2002). The Fidelity-Adaptation Debate: Implications for the Implementation of Public Sector Social Programs. In: Revenson T.A. et al. (eds) A Quarter Century of Community Psychology. Springer, Boston, MA.
  • Bondas, T. &Hall, E. O. (2007). A decade of metasynthesis research in health sciences: a meta-method study. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-Being, 101-113.
  • Burkhauser, M. & Lesaux, K. (2015). Exercising a bounded autonomy: novice and experienced teachers’ adaptations to curriculum materials in an age of accountability, Journal of Curriculum Studies, DOI: 10.1080/00220272.2015.1088065.
  • Burul, C. (2018). Öğretmenlerin eğitim programı tasarımı yaklaşımı tercihlerinin öğretim programına bağlılıklarıyla olan ilişkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bümen, N. T., Çakar, E. & Yıldız, D. G. (2014). Türkiye'de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,14(1), 203-228.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 55–64.
  • Carless, D. (2003). Factors in the implementation of task-based teaching in primary schools. System, 31(2003), 485-500.
  • Century, J., Rudnick, M., & Freeman, C. (2010). A framework for measuring fidelity of implementation: A foundation for shared language and accumulation of knowledge. American Journal of Evaluation, 31(2), 199-218.
  • Chen, H.T. (1998). Theory-Driven evaluations. Advanced Education Productivity, 7, 15-34.
  • Cheung, D. & Wong, H. W. (2002). Measuring teacher beliefs about alternative curriculum designs. Curriculum Journal, 13(2), 225-248.
  • Council of Europe (CoE). (2001). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • Crawford, J. (2001). The role of materials in the language classrooms: Finding the balance. In J. C. Richards & W. A. Renandya. Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice (pp.80-95). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Cunningsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Oxford: Heinemann Publishers Ltd.
  • Çobanoğlu, R. & Çapa-Aydın, Y. (2015). When early childhood teachers close the door: Self-reported fidelity to a mandated curriculum and teacher beliefs. Early Childhood Research Quarterly, 33(2015), 77-86.
  • Dane, A. V., & Schneider, B. H. (1998). Program integrity in primary and early secondary prevention: Are implementation effects out of control? Clinical Psychology Review, 18(1), 23-45.
  • Davis, E. A., & Krajcik, J. S. (2005). Designing educative curriculum materials to promote teacher learning. Educational Researcher, 34, 3–14.
  • Demirel, Ö. (2013). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Dhillon, S., Darrow, C. & Meyers, C. V. (2015). Implementation fidelity in education research: Designer and evaluator considerations, Meyers, C. V. & Brandt, C. (Ed.), Introduction to implementation fidelity. New York: Routledge.
  • Dikbayır, A., & Bümen, T. (2016). Dokuzuncu sınıf matematik dersi öğretim programına bağlılığın incelenmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 6(11), 17-38.
  • Dinç, E. & Doğan, Y. (2010). İlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler öğretim programı ve uygulanması hakkında öğretmen görüşleri. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 17-49
  • Douglas, A. C., Mills, J. E., Niang, M. Stepchenkova, S., Byun, S., Ruffini, C., Lee, S. K., Loutfi, J., Lee, J. K., Atallah, M. & Blanton, M. (2008). Internet addiction: Meta-synthesis of qualitative research for the decade 1996–2006. Computers in Human Behavior, 24, 3027–3044.
  • Dönmez, Ö. (2010). Implementation of The New Eighth English Language Curriculum From The Perspectives of Teachers and Students. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Döş, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki bilgi ve beceri eksikliklerinin incelenmesi: Nitel bir analiz. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 41-52.
  • Dusenbury, L., Brannigan, R., Falco, M.& Hansen, W. B. (2003). A review of research on fidelity of implementation: Implications for drug abuse prevention in school settings. Health Education Research, 18(2), 237-256.
  • Education Commission. (1994). Report of the Working Group on Language Profiency. Government Printer.
  • Elliott, D. S.& Mihalic, S. (2004). Issues in disseminating and repli- cating effective prevention programs.Prevention Science, 5(1), 47-53.
  • Ertürk, S. (1982). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan
  • Fagan, A., Hanson, K. H.& Arthur, W. (2008). Bridging science to practice: Achieving prevention program implementation fidelity in the community youth development study. American Journal of Community Psychology, 235-249.
  • Fullan, M. & Pomfret, A. (1977). Research on curriculum and instruction implementation. Review of Educational Research, 47(2), 335-397. Fullan, M. (1993). Change forces: Probing the depth of educational reform. London: Palmer Press. Gelmez-Burakgazi, S. (2019). Programa bağlılık: Kara kutuyu aralamak. Başkent University Journal of Education, 6(2), 236-249.
  • Gelmez- Burakgazi, S. (2020). Curriculum adaptation and fidelity: A qualitative study on elementary teachers’ classroom practices. Issues in Educational Research, 30(3), 920-942.http://www.iier.org.au/iier30/gelmez-burakgazi.pdf
  • Genç, A. (2012). 4+4+4 uygulaması: Yabancı dil öğretimine yönelik görüşler. Türkiye’de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12 - 13 Kasım 2012 A. Sarıçoban ve H. Öz (Ed.), (s. 117 - 126) içinde. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Gömleksiz, M. & Aslan, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin İngilizce öğreniminde karşılaştıklara sorunlara ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma. International Journal of Social Sciences, 3(64), 1-13.
  • Güneş, T. (2009). Teachers’ Opinions on the English Language Curriculum of the 5th Grade of Primary Education.(Unpublished Master’s Thesis) HacettepeUniversity.
  • Hill, J. N., Snelgrove-Clarke, E. & Slaughter, S. E. (2015). Assessing the extent and quality of documentation of fidelity to the implementation strategy: A proposed scoring mechanism. 7th Annual conference on the science of dissemination and implementation in health meeting abstracts, 8-9 December, USA, 17.
  • Kara, K., Karakoç, B., Yıldırım, Ş. & Bay, E. (2017). Sekizinci sınıf matematik öğretiminde teori ve uygulama bağlamında program uyumluluğunun incelenmesi. Harran Education Journal, 2(1), 26-40. Kennedy, C. (1996). Teacher roles in curriculum reform. English Language Teacher Education and Development, 2(1), 77–88.
  • Köksal, E. (1996). Etkili eğitim sistemlerinin geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi, 2(2), 244-257.
  • Li, D. (1998). “It’s always more difficult than you plan and imagine”. Teachers’ perceived difficulties in introducing the communicative approach in South Korea. TESOL Quarterly, 32, 677–697.
  • Marsh, C. J. & Willis, G. (2007). Curriculum: Alternative approaches, ongoing issues(4th ed.). Upper Saddle River, N. J.: Merrill / Prentice Hall.
  • Mays, N., Pope, C., & Popay, J. (2005). Systematically reviewing qualitative and quantitative evidence to inform management and policy-making in the health field. Journal of Health Services Research & Policy, 10(Suppl. 1), 6–20. doi:10.1258/1355819054308576
  • Merter, F., Kartal, Ş. & Çağlar, İ. (2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 43-58.
  • Mihalic, S. (2012). The importance of implementation fidelity. Boulder, CO: Center for the Study and Prevention of Violence.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2004). OECD’nin PISA projesine Türkiye’nin katılımı[Duyuru]. Ankara. http://abdigm.meb.gov.tr/eski_site/uaorgutler/OECD/OECD_pisa2004sonucu.htm adresinden edinilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Ortaöğretim Öğretim Programları. Ankara.
  • Noblit, G. W. & Hare, R. D. (1988). Meta-Ethnography: Synthesizing qualitative studies. SAGE Publications.
  • Nye, E., Melendez-Torres, G. J. & Bonell, C. (2016). Origins, methods and advances in qualitative meta-synthesis. Review of Education. DOI:10.1002/rev3.3065.
  • Örmeci, D. M. (2009). An Evaluation of English Language Curricula Implemented at The 4th, 5th, and 6th Grades in Respect of Teachers’ Opinions.(Unpublished Master’s Thesis). Trakya University, Edirne, Turkey.
  • Öztürk, A. R. (2006). An Analysis of ELT Teachers’ Perceptions of Some Problems Concerning The Implementation of English Language Teaching Curricula in Elementary Schools (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi.
  • Polat, S. & Ay, O. (2016). Metasentez: Kavramsal bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 52-64
  • Polit, D. F.& Beck, C. T. (2012). Nursing research: Generating and assessing evidence for nursing practice (9thed.). Philadelphia, PA: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
  • Posner, G. (1995). Analysing the curriculum. US: McGraw-Hill Education.
  • Primo, R. (2005). A Multi-Method and Multi-Source Approach for Studying Fidelity of Implementation (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). California: Stanford University/CRESST. Seal.
  • Rasmussen, B. & Uhrenfeldt, L. (2016). Establishing well-being after hip fracture: A systematic review and meta-synthesis. Disability and Rehabilitation, DOI: 10.3109/09638288.2016.1138552 Şeker, H. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taba, H. (1962). Curriculum development: Theory and practice. New York, NY: Harcourt, Brace & World Inc.
  • Tekbıyık, A. & Akdeniz, A. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 23-37.
  • TEPAV (2014). Türkiye’deki devlet okullarında İngilizce dilinin öğretimine ilişkin ulusal ihtiyaç analizi. [Online]:http://www.tepav.org.tr/upload/files/13993885191.Turkiyedeki_Devlet_Okullarinda_Ingilizce_Dilinin_Ogrenimine_Iliskin_Ulusal_Ihtiyac_Analizi.pdf adresinden elde edildi.
  • Thomas, J. & Harden, A. (2008). Methods for the thematic synthesis of qualitative research in systematic reviews. BMC medical research methodology, 8(1), 1-20.
  • Wadham, O., Simpson, J., Rust, J., ve Murray, C. (2016). Couples' shared experiences of dementia: A metasynthesis of the impact upon relationships and couplehood. Aging and Mental Health, 20(5), 463-473. Walsh, D. & Downe, S. (2005). Meta‐synthesis method for qualitative research: A literature review. Journal of Advanced Nursing, 50(2), 204-211.
  • Walsh, J., Hochbrueckner, R. Corcoran, J. & Spenc, R. (2015). The lived experience of schizophrenia: A systematic review and meta-synthesis. Social Work in Mental Health, DOI:10.1080/15332985.2015.1100153.
  • Yaman, S. (2010). Assessment of English Curriculum for Primary Schools’ 4th and 5th Grades According to Teachers’ Opinions (A Case Study in Gaziantep). (Unpublished master’s thesis). The University of Fırat, Elazığ.
  • Yaşaroğlu, C. & Manav, F. (2015). Öğretim programına bağlılık ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 247-258
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B.& Bümen, N. (2017). Son 15 Yılda Yayımlanan İlk ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programları Üzerine Bir Analiz. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 702-737.
  • Yazıcılar, Ü.& Bümen, N. (2019). Crossing Over the Brick Wall: Adapting the Curriculum as A Way Out. Issues in Educational Research, 29(2), 583-609.
  • Yıldırım, R., & Aşçı, M. (2020). Öğretmen Adaylarının Örtük Program Kaynaklı Stres Algılarının Örgüt Kültürü Açısından Değerlendirilmesi. Celal Bayar University Journal of Social Sciences/Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1).
Year 2021, Volume: 18 Issue: 1, 796 - 824, 15.07.2021
https://doi.org/10.33711/yyuefd.938722

Abstract

References

  • Akdeniz, G. (2019). Erken Yaşta İngilizce Konuşma Becerisi Öğretimi ve Öğrenme: Bir Karma Desen Araştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Alkan, M. & Arslan, M. (2014). İkinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi, Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 87-101.
  • Andrews, R. & Harlen, W. (2006). Issues in synthesizing research in education. Educational Research, 48(3), 287-299.
  • Aslan, M., & Erden, R. Z. Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-199.
  • Arslan Çelik, F. M. (2020). Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bağlılıklarının İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Arthur MW. & Blitz C. (2000). Bridging the gap between science and practice in drug abuse prevention through needs assessment and strategic community planning. Journal of Community Psychology; 28:241–255.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin eğitim program tasarım yaklaşımı tercih ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13, 965–992.
  • Bay, E., Kahramanoğlu, R., Döş, B. &Turan-Özpolat, E. (2017). Programa bağlılığı etkileyen faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 110-137.
  • Blakely C.H.,Mayer, J. P., Gottschalk, R. G., Schmitt, N., Davidson, W. S., Roitman, D. B. & Emshoff, J. G(2002). The Fidelity-Adaptation Debate: Implications for the Implementation of Public Sector Social Programs. In: Revenson T.A. et al. (eds) A Quarter Century of Community Psychology. Springer, Boston, MA.
  • Bondas, T. &Hall, E. O. (2007). A decade of metasynthesis research in health sciences: a meta-method study. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-Being, 101-113.
  • Burkhauser, M. & Lesaux, K. (2015). Exercising a bounded autonomy: novice and experienced teachers’ adaptations to curriculum materials in an age of accountability, Journal of Curriculum Studies, DOI: 10.1080/00220272.2015.1088065.
  • Burul, C. (2018). Öğretmenlerin eğitim programı tasarımı yaklaşımı tercihlerinin öğretim programına bağlılıklarıyla olan ilişkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bümen, N. T., Çakar, E. & Yıldız, D. G. (2014). Türkiye'de öğretim programına bağlılık ve bağlılığı etkileyen etkenler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri,14(1), 203-228.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 55–64.
  • Carless, D. (2003). Factors in the implementation of task-based teaching in primary schools. System, 31(2003), 485-500.
  • Century, J., Rudnick, M., & Freeman, C. (2010). A framework for measuring fidelity of implementation: A foundation for shared language and accumulation of knowledge. American Journal of Evaluation, 31(2), 199-218.
  • Chen, H.T. (1998). Theory-Driven evaluations. Advanced Education Productivity, 7, 15-34.
  • Cheung, D. & Wong, H. W. (2002). Measuring teacher beliefs about alternative curriculum designs. Curriculum Journal, 13(2), 225-248.
  • Council of Europe (CoE). (2001). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge, England: Cambridge University Press.
  • Crawford, J. (2001). The role of materials in the language classrooms: Finding the balance. In J. C. Richards & W. A. Renandya. Methodology in Language Teaching: An Anthology of Current Practice (pp.80-95). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Cunningsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Oxford: Heinemann Publishers Ltd.
  • Çobanoğlu, R. & Çapa-Aydın, Y. (2015). When early childhood teachers close the door: Self-reported fidelity to a mandated curriculum and teacher beliefs. Early Childhood Research Quarterly, 33(2015), 77-86.
  • Dane, A. V., & Schneider, B. H. (1998). Program integrity in primary and early secondary prevention: Are implementation effects out of control? Clinical Psychology Review, 18(1), 23-45.
  • Davis, E. A., & Krajcik, J. S. (2005). Designing educative curriculum materials to promote teacher learning. Educational Researcher, 34, 3–14.
  • Demirel, Ö. (2013). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Dhillon, S., Darrow, C. & Meyers, C. V. (2015). Implementation fidelity in education research: Designer and evaluator considerations, Meyers, C. V. & Brandt, C. (Ed.), Introduction to implementation fidelity. New York: Routledge.
  • Dikbayır, A., & Bümen, T. (2016). Dokuzuncu sınıf matematik dersi öğretim programına bağlılığın incelenmesi. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 6(11), 17-38.
  • Dinç, E. & Doğan, Y. (2010). İlköğretim ikinci kademe sosyal bilgiler öğretim programı ve uygulanması hakkında öğretmen görüşleri. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 17-49
  • Douglas, A. C., Mills, J. E., Niang, M. Stepchenkova, S., Byun, S., Ruffini, C., Lee, S. K., Loutfi, J., Lee, J. K., Atallah, M. & Blanton, M. (2008). Internet addiction: Meta-synthesis of qualitative research for the decade 1996–2006. Computers in Human Behavior, 24, 3027–3044.
  • Dönmez, Ö. (2010). Implementation of The New Eighth English Language Curriculum From The Perspectives of Teachers and Students. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.
  • Döş, B. (2016). Öğretmenlerin mesleki bilgi ve beceri eksikliklerinin incelenmesi: Nitel bir analiz. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 41-52.
  • Dusenbury, L., Brannigan, R., Falco, M.& Hansen, W. B. (2003). A review of research on fidelity of implementation: Implications for drug abuse prevention in school settings. Health Education Research, 18(2), 237-256.
  • Education Commission. (1994). Report of the Working Group on Language Profiency. Government Printer.
  • Elliott, D. S.& Mihalic, S. (2004). Issues in disseminating and repli- cating effective prevention programs.Prevention Science, 5(1), 47-53.
  • Ertürk, S. (1982). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan
  • Fagan, A., Hanson, K. H.& Arthur, W. (2008). Bridging science to practice: Achieving prevention program implementation fidelity in the community youth development study. American Journal of Community Psychology, 235-249.
  • Fullan, M. & Pomfret, A. (1977). Research on curriculum and instruction implementation. Review of Educational Research, 47(2), 335-397. Fullan, M. (1993). Change forces: Probing the depth of educational reform. London: Palmer Press. Gelmez-Burakgazi, S. (2019). Programa bağlılık: Kara kutuyu aralamak. Başkent University Journal of Education, 6(2), 236-249.
  • Gelmez- Burakgazi, S. (2020). Curriculum adaptation and fidelity: A qualitative study on elementary teachers’ classroom practices. Issues in Educational Research, 30(3), 920-942.http://www.iier.org.au/iier30/gelmez-burakgazi.pdf
  • Genç, A. (2012). 4+4+4 uygulaması: Yabancı dil öğretimine yönelik görüşler. Türkiye’de yabancı dil eğitiminde eğilim ne olmalı? 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12 - 13 Kasım 2012 A. Sarıçoban ve H. Öz (Ed.), (s. 117 - 126) içinde. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
  • Gömleksiz, M. & Aslan, S. (2017). Ortaokul öğrencilerinin İngilizce öğreniminde karşılaştıklara sorunlara ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışma. International Journal of Social Sciences, 3(64), 1-13.
  • Güneş, T. (2009). Teachers’ Opinions on the English Language Curriculum of the 5th Grade of Primary Education.(Unpublished Master’s Thesis) HacettepeUniversity.
  • Hill, J. N., Snelgrove-Clarke, E. & Slaughter, S. E. (2015). Assessing the extent and quality of documentation of fidelity to the implementation strategy: A proposed scoring mechanism. 7th Annual conference on the science of dissemination and implementation in health meeting abstracts, 8-9 December, USA, 17.
  • Kara, K., Karakoç, B., Yıldırım, Ş. & Bay, E. (2017). Sekizinci sınıf matematik öğretiminde teori ve uygulama bağlamında program uyumluluğunun incelenmesi. Harran Education Journal, 2(1), 26-40. Kennedy, C. (1996). Teacher roles in curriculum reform. English Language Teacher Education and Development, 2(1), 77–88.
  • Köksal, E. (1996). Etkili eğitim sistemlerinin geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi, 2(2), 244-257.
  • Li, D. (1998). “It’s always more difficult than you plan and imagine”. Teachers’ perceived difficulties in introducing the communicative approach in South Korea. TESOL Quarterly, 32, 677–697.
  • Marsh, C. J. & Willis, G. (2007). Curriculum: Alternative approaches, ongoing issues(4th ed.). Upper Saddle River, N. J.: Merrill / Prentice Hall.
  • Mays, N., Pope, C., & Popay, J. (2005). Systematically reviewing qualitative and quantitative evidence to inform management and policy-making in the health field. Journal of Health Services Research & Policy, 10(Suppl. 1), 6–20. doi:10.1258/1355819054308576
  • Merter, F., Kartal, Ş. & Çağlar, İ. (2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 43-58.
  • Mihalic, S. (2012). The importance of implementation fidelity. Boulder, CO: Center for the Study and Prevention of Violence.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2004). OECD’nin PISA projesine Türkiye’nin katılımı[Duyuru]. Ankara. http://abdigm.meb.gov.tr/eski_site/uaorgutler/OECD/OECD_pisa2004sonucu.htm adresinden edinilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Ortaöğretim Öğretim Programları. Ankara.
  • Noblit, G. W. & Hare, R. D. (1988). Meta-Ethnography: Synthesizing qualitative studies. SAGE Publications.
  • Nye, E., Melendez-Torres, G. J. & Bonell, C. (2016). Origins, methods and advances in qualitative meta-synthesis. Review of Education. DOI:10.1002/rev3.3065.
  • Örmeci, D. M. (2009). An Evaluation of English Language Curricula Implemented at The 4th, 5th, and 6th Grades in Respect of Teachers’ Opinions.(Unpublished Master’s Thesis). Trakya University, Edirne, Turkey.
  • Öztürk, A. R. (2006). An Analysis of ELT Teachers’ Perceptions of Some Problems Concerning The Implementation of English Language Teaching Curricula in Elementary Schools (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi.
  • Polat, S. & Ay, O. (2016). Metasentez: Kavramsal bir çözümleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 52-64
  • Polit, D. F.& Beck, C. T. (2012). Nursing research: Generating and assessing evidence for nursing practice (9thed.). Philadelphia, PA: Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
  • Posner, G. (1995). Analysing the curriculum. US: McGraw-Hill Education.
  • Primo, R. (2005). A Multi-Method and Multi-Source Approach for Studying Fidelity of Implementation (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). California: Stanford University/CRESST. Seal.
  • Rasmussen, B. & Uhrenfeldt, L. (2016). Establishing well-being after hip fracture: A systematic review and meta-synthesis. Disability and Rehabilitation, DOI: 10.3109/09638288.2016.1138552 Şeker, H. (2017). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Taba, H. (1962). Curriculum development: Theory and practice. New York, NY: Harcourt, Brace & World Inc.
  • Tekbıyık, A. & Akdeniz, A. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi öğretim programını kabullenmeye ve uygulamaya yönelik öğretmen görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 23-37.
  • TEPAV (2014). Türkiye’deki devlet okullarında İngilizce dilinin öğretimine ilişkin ulusal ihtiyaç analizi. [Online]:http://www.tepav.org.tr/upload/files/13993885191.Turkiyedeki_Devlet_Okullarinda_Ingilizce_Dilinin_Ogrenimine_Iliskin_Ulusal_Ihtiyac_Analizi.pdf adresinden elde edildi.
  • Thomas, J. & Harden, A. (2008). Methods for the thematic synthesis of qualitative research in systematic reviews. BMC medical research methodology, 8(1), 1-20.
  • Wadham, O., Simpson, J., Rust, J., ve Murray, C. (2016). Couples' shared experiences of dementia: A metasynthesis of the impact upon relationships and couplehood. Aging and Mental Health, 20(5), 463-473. Walsh, D. & Downe, S. (2005). Meta‐synthesis method for qualitative research: A literature review. Journal of Advanced Nursing, 50(2), 204-211.
  • Walsh, J., Hochbrueckner, R. Corcoran, J. & Spenc, R. (2015). The lived experience of schizophrenia: A systematic review and meta-synthesis. Social Work in Mental Health, DOI:10.1080/15332985.2015.1100153.
  • Yaman, S. (2010). Assessment of English Curriculum for Primary Schools’ 4th and 5th Grades According to Teachers’ Opinions (A Case Study in Gaziantep). (Unpublished master’s thesis). The University of Fırat, Elazığ.
  • Yaşaroğlu, C. & Manav, F. (2015). Öğretim programına bağlılık ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 247-258
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B.& Bümen, N. (2017). Son 15 Yılda Yayımlanan İlk ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programları Üzerine Bir Analiz. Ege Eğitim Dergisi, 18(2), 702-737.
  • Yazıcılar, Ü.& Bümen, N. (2019). Crossing Over the Brick Wall: Adapting the Curriculum as A Way Out. Issues in Educational Research, 29(2), 583-609.
  • Yıldırım, R., & Aşçı, M. (2020). Öğretmen Adaylarının Örtük Program Kaynaklı Stres Algılarının Örgüt Kültürü Açısından Değerlendirilmesi. Celal Bayar University Journal of Social Sciences/Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1).
There are 71 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatma Mine Arslan Çelik This is me

Sevinç Gelmez Burakgazi This is me

Publication Date July 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Arslan Çelik, F. M., & Gelmez Burakgazi, S. (2021). Öğretim Programına Bağlılık Araştırmalarına Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 796-824. https://doi.org/10.33711/yyuefd.938722