Research Article
BibTex RIS Cite

Liselerdeki Fen Eğitiminde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Çeşitli Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 18 Issue: 1, 933 - 949, 15.07.2021
https://doi.org/10.33711/yyuefd.954556

Abstract

This study aimed to determine the opinions of secondary school students regarding the use of technology in high school science education. It also aimed to reveal the effects of gender, school type, grade level, the institution of education and the subject related factors on students’ opinions. The correlational survey model, a quantitative research method, was used as the method of the study. 199 secondary education students studying in different provinces of the Eastern Anatolia Region in the fall semester of 2020-2021 academic year have been chosen the sample group of the study. The "Student Opinion Scale for the Use of Technology in Physics Education", which was developed by Erdem and Uzal (2018) and suitable for all science subjects, was used in order to obtain the data of the study and the collected data were analyzed by using the SPSS 18 software. In the analysis process, descriptive and inferential statistical techniques were used. According to the findings of the study, it can be concluded that the students expressed a positive opinion at a rate of 78% regarding the use of technology in science lessons. Moreover, it was found that gender, grade level, type of school, institution of education and the subject related factors had no impact on secondary school students' views on the use of technology in science education in high schools.

References

  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93-100.
  • Aykanat, F., Doğru, M. ve Kalender, S. (2005). Bilgisayar destekli kavram haritaları yöntemiyle fen öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi,13(2), 391-400.
  • Balım, A. G., Evrekli, E. ve İnel, D. (2011). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(2), 128-150.
  • Bozkurt, A. (2014). Okul, öğretmen ve kitaplar kadar teknoloji de eğitimde vazgeçilmez olabildi mi? Bilişim Dergisi, 42(170), 50-55.
  • Çağıltay, K. ve Erdoğmuş, F. U. (2009). Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yapılan master ve doktora tezlerinde genel eğilimler. M. Akgül, E. Derman, U. Çağlayan ve A. Özgit (Ed.), XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s.389-393) içinde, Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
  • Çakmak, O. (1999). Fen eğitiminin yeni boyutu: Bilgisayar-multimedya-internet destekli eğitim. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 116-125.
  • Erdem, A. (2018). Liselerdeki fizik eğitiminde teknolojinin kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(56), 505-520.
  • Erdem, A. ve Uzal, G. (2018). Liselerde fizik eğitimini iyileştirme yönünde teknolojinin kullanılmasına yönelik yönetici görüşleri. Journal of International Social Research, 11(55), 582-592.
  • Erdem, A. ve Uzal, G. (2018). Ölçek geliştirme çalışması-I: Fizik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Human Sciences, 15(1), 509-526.
  • Gökduman, Y. (2017). Teknolojinin eğitimdeki yeri ve önemi. (2017, 26 Mart). Erişim adresi: https://www.ozeldersalani.com/teknolojinin-egitimdeki-yeri-ve-onemi
  • Kaptan, F. ve Korkmaz, H. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı [Project-based learning aproach in science education]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (9. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kaya, S. ve Tarkın-Çelikkıran, A. (2020). Kimya öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 10(3), 897-916.
  • Önal, N. (2014). Ortaokul matematik öğretmenlerinin eğitimde bilişim teknolojileri kullanımına ilişkin yeterlik ve görüşlerinin araştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Önal, N. T. (2017). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı: fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri. International Journal of Active Learning, 2(1), 1-21.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation (No. 4). Sage.
Year 2021, Volume: 18 Issue: 1, 933 - 949, 15.07.2021
https://doi.org/10.33711/yyuefd.954556

Abstract

References

  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93-100.
  • Aykanat, F., Doğru, M. ve Kalender, S. (2005). Bilgisayar destekli kavram haritaları yöntemiyle fen öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi,13(2), 391-400.
  • Balım, A. G., Evrekli, E. ve İnel, D. (2011). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4(2), 128-150.
  • Bozkurt, A. (2014). Okul, öğretmen ve kitaplar kadar teknoloji de eğitimde vazgeçilmez olabildi mi? Bilişim Dergisi, 42(170), 50-55.
  • Çağıltay, K. ve Erdoğmuş, F. U. (2009). Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yapılan master ve doktora tezlerinde genel eğilimler. M. Akgül, E. Derman, U. Çağlayan ve A. Özgit (Ed.), XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s.389-393) içinde, Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
  • Çakmak, O. (1999). Fen eğitiminin yeni boyutu: Bilgisayar-multimedya-internet destekli eğitim. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 116-125.
  • Erdem, A. (2018). Liselerdeki fizik eğitiminde teknolojinin kullanılmasına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(56), 505-520.
  • Erdem, A. ve Uzal, G. (2018). Liselerde fizik eğitimini iyileştirme yönünde teknolojinin kullanılmasına yönelik yönetici görüşleri. Journal of International Social Research, 11(55), 582-592.
  • Erdem, A. ve Uzal, G. (2018). Ölçek geliştirme çalışması-I: Fizik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Human Sciences, 15(1), 509-526.
  • Gökduman, Y. (2017). Teknolojinin eğitimdeki yeri ve önemi. (2017, 26 Mart). Erişim adresi: https://www.ozeldersalani.com/teknolojinin-egitimdeki-yeri-ve-onemi
  • Kaptan, F. ve Korkmaz, H. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı [Project-based learning aproach in science education]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (9. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Kaya, S. ve Tarkın-Çelikkıran, A. (2020). Kimya öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 10(3), 897-916.
  • Önal, N. (2014). Ortaokul matematik öğretmenlerinin eğitimde bilişim teknolojileri kullanımına ilişkin yeterlik ve görüşlerinin araştırılması. Yayınlanmış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Önal, N. T. (2017). Bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımı: fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri. International Journal of Active Learning, 2(1), 1-21.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation (No. 4). Sage.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Pelin Devran This is me

Enes Abdurrahman Bilgin This is me

Publication Date July 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 18 Issue: 1

Cite

APA Devran, P., & Bilgin, E. A. (2021). Liselerdeki Fen Eğitiminde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin Çeşitli Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 933-949. https://doi.org/10.33711/yyuefd.954556