Bu çalışmada, tartışmalarla zenginleştirilmiş Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) destekli fen laboratuvar uygulamalarının öğretmen adaylarının akademik başarılarına olan etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç çerçevesinde, çalışmada temel fen kavramları ele alınmıştır. Yarı deneysel desenin kullanıldığı bu çalışmada, toplam 46 fen öğretmen adayı örneklem olarak seçilmiştir. Çalışmada biri deney (n = 22) ve biri kontrol (n = 24) grubu olmak üzere rastgele seçilmiş iki grup kullanılmıştır. Kontrol grubundaki fen öğretmen adaylarına temel fen kavramları ile ilgili deneyler doğrulama laboratuvar çalışmaları şeklinde yapılırken, deney grubundaki öğretmen adaylarına ise tartışmalarla zenginleştirilmiş TGA destekli laboratuvar çalışmaları yani bu çalışmada kullanılan şekliyle Tahmin Et-Açıkla-Gözle-Tartış-Açıkla (TAGTaA) ile yapılmıştır. Her iki grupta deneysel çalışmalar toplam 9 haftada ve haftada iki saat olmak üzere toplam 18 saatlik laboratuvar çalışmaları şeklinde ilerlemiştir. Öğretmen adaylarının yapılan laboratuvar çalışmalarının onların akademik başarılarına olan etkisini belirlemek amacıyla, 40 maddeden oluşan bir akademik başarı testi, ön ve son test olarak örneklem gruba uygulanmıştır. Testten elde edilen veriler, SPSS paket programıyla bağımlı, bağımsız grup t-testi ve ANCOVA testi yardımıyla analiz edilmiştir. Ön ve son test elde edilen verilerin nicel analizi sonunda, TAGTaA destekli laboratuvar çalışmaları doğrulama laboratuvar yaklaşımına nazaran öğretmen adaylarının akademik başarılarını artırmada daha etkili olduğunu göstermiştir. Fen eğitimi alanında önemli yeri olan laboratuvarların etkili hâle getirmek amacıyla, TAGTaA destekli fen laboratuvar çalışmalarının kullanılması önerilmektedir.
Fen laboratuvarı Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA) Tahmin Et-Açıkla-Gözle-Tartış-Açıkla (TAGTaA) Kavramsal anlama Akademik başarı Fen laboratuvarı, Tahmin Et-Gözle-Açıkla (TGA), Tahmin Et-Açıkla-Gözle-Tartış-Açıkla (TAGTaA), Kavramsal anlama, Akademik başarı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 18 Issue: 1 |