Bu araştırmanın amacı Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde yaşam becerilerinin eğilimlerini belirlemektir. Bu amaçla araştırmada nitel meta-sentez yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2005-2021 yılları aralığında “YÖK UlusalTezMerkezi”, “Proquest”, “Sciencedirect,“Eric”, “Web of Science”, “Google Scholar” veritabanlarında Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde yaşam becerilerine yönelik yapılmış toplam 101çalışma oluşturmaktadır. Veriler doküman incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Her bir çalışma meta-sentez basamaklarına göre meta temalara ayrılmış ve analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda meta-sentez raporu oluşturulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde en çok “temel beceriler” üzerinde çalışıldığı görülmüştür. Sonuç olarak, çocuğun toplumsal bir kimlik kazandığı Sosyal Bilgiler ve Hayat Bilgisi derslerinde iş hayatı ve kişisel beceriler gibi diğer yaşam becerilerine yönelik çalışmaların sayısının artmasının bu derslerin 21.yüzyıl insani niteliklerine sahip bireyler yetiştirme amacına hizmet edeceği ve alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
The study aims to determine the trends of life skills in Life Studies and Social Studies courses. For this aim, qualitative meta-synthesis method was preferred in the study. The study group of the research consists of a total of 101 studies life skills in Life Sciences and Social Studies courses in the “YÖK National Thesis Center”, “Proquest”, “Sciencedirect,” “Eric”, “Web of Science”, “Google Scholar” databases between the years 2005-2021. Data were analyzed by document review. Each study was divided into meta-themes and analyzed according to the meta-synthesis steps. As a result of the findings, a meta-synthesis report was created. According to the results of the study; It was observed that "basic skills" were studied mostly in Life Sciences and Social Studies courses. As a result, the increase in the number of other life skills studies such as business life and personal skills in Social Studies and Life Studies courses, where the child gains a social identity, will serve the purpose of raising individuals with 21st century human qualities and contribute to the field.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 20, 2022 |
Publication Date | April 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 19 Issue: 1 |