Göz izleme teknolojisi, video tabanlı öğrenme süreçlerini anlamak için son zamanlarda daha popüler hale gelmiştir. Bu araştırmanın temel amacı, video tabanlı öğrenme alanındaki göz izleme araştırmalarına ilişkin genel bir bakış sunmaktır. Bu amaçla Web of Science Core Collection’da indekslenen ve video tabanlı öğrenme üzerine yürütülen 147 göz izleme makalesi analiz edilmiştir. Araştırmaların entelektüel yapısını ortaya çıkarmak için bibliyometrik bir yaklaşım uygulanmıştır. Bibliyometrik analiz için VOSviewer yazılımı kullanılmıştır. Sonuçlar, ‘‘göz takibi’’nin en fazla tekrarlanma sıklığına sahip anahtar kelime olduğunu göstermiştir. En etkili yazarlar Van Gog, T. ve Jarodzka, H. dir. İncelenen çalışmaların çoğu Amerika Birleşik Devletleri, Almanya ve Çin Halk Cumhuriyeti’nde yapılmıştır. Dergilerde yer alan doküman sayısı açısından "Journal of Computer Assisted Learning" dergisinin öne çıktığı, atıf sayısı açısından ise " Computers & Education" dergisinin ilk sırada yer aldığı tespit edilmiştir. Sonuçlar, video tabanlı öğrenme süreçlerinde göz izleme teknolojisinin kullanımına ilişkin son araştırmalar hakkında içgörüler sağlar. Bu çalışmanın, araştırmacıların alandaki eğilimleri görmelerine, gelecek çalışmalara ve uygulamalara rehberlik etmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir.
Eye tracking technology has become more popular recently for understanding video-based learning processes.The main purpose of this research is to provide an overview of eye tracking research in video-based learning. For this purpose, 172 eye-tracking articles related to video-based learning indexed in the Web of Science Core Collection were analyzed. A bibliometric approach was applied to reveal the intellectual nature of the research. VOSviewer software was used for bibliometric analysis. The results showed that "eye tracking" was the keyword with the highest frequency of occurrence. The most influential authors are Jarodzka, H., and Van Gog, T. Most of the studies reviewed were conducted in the USA, Germany, and China. It has been determined that the "Research in Developmental Disabilities" journal stands out regarding the number of documents in the journals, and the "Computers & Education" journal ranks first in the number of citations. The results provide insights into a recent research on eye tracking in video-based learning processes. It is thought that this study will help researchers see trends in the field and guide future studies and applications.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Science Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 12, 2024 |
Publication Date | August 16, 2024 |
Submission Date | October 20, 2023 |
Acceptance Date | April 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 21 Issue: 2 |