Bu
çalışmada öğretim sürecinde geribildirimin literatürdeki görünümünü ortaya
koymak, işlevselliğini belirtmek ve öğretmenlerin yazma becerisini geliştirmede
kullanabilecekleri geribildirim türlerine yönelik sınıflandırmaları ortaya koymak
amaçlanmıştır. Çalışma alanyazın taramasına dayalı bir derleme araştırmasıdır.
Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniği
kullanılmıştır.
Öğrenme öğretme sürecinde iletişim
ögelerinden biri olan geribildirim öğretmen ve öğrenciler arasında etkileşimi
sağlamaya yönelik önemli bir uygulama biçimidir. Çünkü geribildirim hem öğretmene hem de
öğrenciye öğrenme düzeyi ile ilgili bilgi sunarak değerlendirme yapmalarını
sağlar. Öğretmenin etkili bir rehberlik yapmasına, öğrencinin de eksikliklerini
belirleyerek gidermesine yardımcı olur. Aynı zamanda geribildirim kullanımı
öğrencilerin beceri gelişimine zemin sunarak öğretimin niteliğini artırır.
Öğrenme sürecinde geribildirimin etkili olması, içerik ve niteliğinin
yapılandırılmış olmasına bağlıdır. Geribildirimlerin literatürdeki görünümünden
hareketle yazma becerisinde kullanılabilecek geribildirimlerin belirlenmesi ve
öğretmenlerin nerede, ne zaman ve nasıl geribildirim verilebileceğine ilişkin
düşünsel alt yapıya sahip olmaları önemlidir. Bu nedenle çalışma sonucunda
öğretmenlerin, öğrencilerin yazma becerisini geliştirmede kullanılabilir
geribildirim türleri belirtilmiştir. Bu geribildirim türleri sözel, yazılı,
düzeltici ve beden dili ile verilen geribildirimler olmak üzere sınıflandırılarak
ortaya koyulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 43 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.