Turizm,
insanların politik ve ticari amaç gözetmeksizin daimî ikametlerinin bulunduğu
yer dışında dinlenme, eğlence, öğrenim, sağlık, zevk, merak, spor, din, kültürel
vb. sebeplerle yaptıkları seyahat ve gittikleri yerlerde geçici
konaklamalarından doğan ihtiyaçlarının karşılanması ile ilgili faaliyetler
olarak tanımlanmaktadır. Günümüzde çok yönlü bir görünüm arz eden turizm,
özellikle 1950’ler sonrasında iktisadi ve sosyokültürel yönden ülkelerin
gelişmesine en büyük katkıyı sağladığı gibi ülke ekonomilerinin karşılaştığı
ekonomik sorunların çözümünde ve darboğazların aşılmasında önemli bir kaynak
haline gelmiştir. Şüphesiz eğitim bir ülkenin vatandaşlarına turizm kavramının
önemini kavratmanın ve bilincini vermenin en etkili yoludur. Bunu
gerçekleştirmenin yolu ise eğitim ortamının önemli araçlarından olan müfredat
ve buna bağlı olarak hazırlanmış ders kitaplarıdır. Bu çalışmada, Talim ve
Terbiye kurulu tarafından 2018-2019 eğitim öğretim yılında yenilenmiş Sosyal
Bilgiler Programı ile okutulmakta olan Sosyal Bilgiler ders kitaplarında yer
alan turizm olgusunun hem görsel hem de metinsel olarak ne kadar işlendiğini ve
kullanıldığını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen
bulgular hem sosyal bilgiler programı hem de sosyal bilgiler ders kitaplarının
tüm kademelerinde turizm kavramı ile ilgili bilgi ve görsellerin yer aldığını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2019 |
Submission Date | February 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 43 |
Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).