Bu
çalışmanın amacı, etnomüzikoloji araştırmalarında anahtar bir rol üstlenen
kültürel müzik çeşitliliği ve geleneksel müzik birlikteliğine odaklanarak her
iki yaklaşım üzerinden gerçekleşen müziğin kültürel çalışmalardaki yerini açığa
çıkarmaktır. Burada çoklu müzik kültür olgusu yer ve mekâna bağlı olarak
gelişen bir müziksel etkinliği temsil ederken, yerel ezgiler yine bir yerleşim
üzerinden gerçekleşen yeni duyusal tasarımların ifadesi olarak
kullanılmaktadır. Her iki kavram da belirli bir coğrafyaya, aidiyet üzerinden
gerçekleşen kültürel kimlik ve mirasa dayanır. Ayrıca modern-gelenek
diyalektiği ile yerel-küresel ilişkisi çok dilli müzik ve geleneksel müzik için
belirleyici bir işleve sahiptir. Kendisini egemen kültürün dışında
tanımlayan/gören toplulukların müziksel bir etkinliğin çevresinde kümelenmesi
ve bu müziğe manevi bir önem atfetmesi çeşitlilik ve çoklu kültürel müziği
oluşturan faktörler arasındadır. Burada ortaya konulan nitel çalışma sonucu; Çok
kültürlü yaşam pratiğine sahip illerin kültürel çeşitlilik yönünden zengin
olduğu ve bu zenginliği özellikle sanatsal üretime dönüştürebildiği görülmüştür.
Diyarbakır’da kültürel müziğin son yıllarda geleneksel müzik çalışmalarının
ayrılmaz bir parçası olan kültürel müzikte çeşitliliğe ve senteze olumlu yönde
yol açtığı belirlenmiştir.
geleneksel müzik çoklu kimlik kültürel çeşitlilik Diyarbakır kültürel müzikoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 44 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.