Bu çalışmada
transesterifikasyon yöntemi ile Aspir yağından biyodizel üretilmiştir.
Çalışmada kullanılan deney motoru, common-rail yakıt sistemine sahip, su
soğutmalı ve 4-silindirli 4 zamanlı diesel motorudur. Üretilen biyodizelden B2
(%2 Aspir biyodizeli, %98 Eurodizel), B10 ve B50 karışımları hazırlanmış,
referans yakıt olarak da Eurodizel kabul edilmiş ve sonuçlar karşılaştırmalı
olarak verilmiştir. Biyodizel kullanıldığında motor performansında gözlenen
değişikliklerde başlıca etken yakıtın ısıl değerinin Eurodizele göre düşük
olmasıdır. Kısmi yük şartlarında biyodizelin bünyesindeki oksijenin yakıtın
oksidasyonunu iyileştirmesi sonucu motor gücünde artış olmuştur. Emisyon
değişimleri alternatif yakıtların üretmiş olduğu emisyonlar bakımından referans
yakıt ile uyum içerisinde yer alırken artma ve azalma oranlarında kısmı
farklılıklar oluşturmaktadır. Deneylerde kullanılan motorun yakıtı çok yüksek
basınç altında tutmasından dolayı HC emisyonları diğer motorlara göre düşük
çıkmıştır. Biyodizel kullanımında, yakıt
içeriğinde oksijen bulunması sebebi ile egzoz gazlarındaki NOx miktarında artış
olmuştur. Yapılan bu çalışmada da egzoz gazları içindeki NOx miktarının en
fazla B100 yakıtında olduğu görülmüştür.
ln this study, produced by the transesterification method safflower methyl ester material is used. Trials, 4-stroke, 4-cylinder, with engine test was conducted in a water-cooled engine has common rail fuel system. And B2 (2% v safflower biodiesel - 98% Eurodiesel), B10 and B50 biodiesel-Eurodiesel fuel blends have been accepted as the reference fuel. The results are given in comparatively. The main factor of the observed changes in engine performance when biodiesel is used is the low calorific value fuel compared to Eurodiesel fuel. There is an increase in engine power as a result of the improvement of the fuel oxidation of oxygen in the body of biodiesel in the partial load conditions. While emission changes are taking place in accordance with the terms of reference fuel emission produced by alternative fuels, it has constructed the partial differences in the rate of increase and decrease. Due to the fact that the engine used in the experiments keeps the fuel under a very high pressure, HC emissions are lower than the other engines.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2017 |
Submission Date | March 14, 2017 |
Acceptance Date | July 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 54 Issue: 1 |