Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluations of the program and education of double diploma program students of Azerbaijan State Agricultural University and Ege University Faculty of Agriculture

Year 2025, Volume: 62 Issue: 2, 269 - 284, 23.06.2025
https://doi.org/10.20289/zfdergi.1491946

Abstract

Objective: The double degree program has launched between Aegean University Faculty of Agriculture (EÜZF) (Türkiye) and Azerbaijan State Agricultural University (ADAU) (Azerbaijan) in 2021. This research aims to provide a general evaluation of the double degree program.
Material and Methods: All students in ADAU's dual degree program (312 students) were included. 76.3% of the students (238 people) completed the questionnaire. The survey was conducted in Ganja (Azerbaijan) between October and November 2023. Chi-square, Kruskal Wallis, logistic regression, and factor analysis methods were used to analyze the data.
Results: Students have preferred ADAU for reasons such as better education, the existence of a double degree program, international opportunities, the ability to go to Türkiye, seeing agriculture as the profession of the future. 52.6% of students considering a master's degree are desiring to study in Türkiye.
Conclusion: Students are generally satisfied with the education they receive. Increasing laboratory and practical studies, increasing the number of elective courses, social-cultural, sports activities, and personal development programs are among the expectations of students from ADAU.

Ethical Statement

Bu Araştırma için Ege Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu tarafından 29/04/2024 tarih ve 2443 Sayılı belge numarasıyla, Azerbaycan Devlet Tarım Üniversitesi (ADAU) Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 28.09.2023 tarih ve 4 Protokol numarasıyla onay alınmıştır.

Project Number

--

References

  • Boyacı, M., 2018. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde inovasyon süreci ve kültürü. Ege Üniv. Ziraat Fak. Derg., 55 (4): 479-490. https://doi.org/10.20289/zfdergi.422141.
  • Kabirova, A., 2023, Uluslararası Öğrencilerin Türkiye’ye Ekonomik Katkısı. (Web sayfası: https://udef.org.tr/dosyalar/arge/2023-3-29-uluslararasi-ogrenciler-ekonomik-katkilari.pdf) (Erişim tarihi: 8 Ocak 2024).
  • OECD, 2023. International student mobility. (Web sayfası: https://data.oecd.org/students/international-student-mobility.htm) (Erişim tarihi: 9 Ocak, 2024).
  • Statista, 2022. Top host destination of international students worldwide (Web page: https://www.statista.com/statistics/297132/top-host-destination-of-international-students-worldwide/) (Date accessed: January 8, 2024).
  • Şengül, M.& H. Serpil, 2018. Türkiye’de ve dünyada ortak ve çift diploma programları: güncel durum ve öneriler. Yükseköğretim Dergisi, 1-13. https://doi.org/10.2399/yod.18.010.
  • YÖK, 2017. Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi 2018-2022. (Web sayfası: https://www.yok.gov.tr/Documents/AnaSayfa/Yuksekogretimde_Uluslararasilasma_Strateji_Belgesi_2018_2022.pdf) (Erişim tarihi: 9 Ocak 2024).

Azerbaycan Devlet Tarım Üniversitesi ve Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi çift diploma programı öğrencilerinin programı ve eğitimi değerlendirmeleri

Year 2025, Volume: 62 Issue: 2, 269 - 284, 23.06.2025
https://doi.org/10.20289/zfdergi.1491946

Abstract

Amaç: Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi (EÜZF) (Türkiye) ile Azerbaycan Devlet Tarım Üniversitesi (ADAU) (Azerbaycan) arasında 2021 yılında çift diploma programı başlatılmıştır. Bu araştırmada çift diploma programının genel bir değerlendirmesi hedeflenmiştir.
Materyal ve Yöntem: ADAU’nun çift diploma programındaki öğrencilerin tamamı (312 öğrenci) kapsama alınmıştır. Öğrencilerin %76.3’ü (238 kişi) anket formunu doldurmuştur. Anket çalışmaları Ekim-Kasım 2023 döneminde Gence’de (Azerbaycan) yürütülmüştür. Verilerin analizinde Ki Kare, Kruskal Wallis, Lojistik regresyon ve faktör analizi yöntemleri kullanılmıştır.
Araştırma Bulguları: Öğrenciler eğitimin daha iyi olması, çift diploma programının varlığı, uluslararası fırsatlar, Türkiye’ye gidebilmek, tarımı geleceğin mesleği olarak görmeleri gibi nedenlerle ADAU’yu tercih etmiştir. Yüksek lisans yapmayı düşünen öğrencilerin %52.6’sı Türkiye’de eğitim almak istemektedir.
Sonuç: Öğrenciler aldıkları eğitimden genelde memnundurlar. Laboratuvar ve uygulama çalışmalarının arttırılması, seçmeli ders sayılarının, sosyal-kültürel ve sportif etkinlikler ile kişisel gelişim programlarının arttırılması öğrencilerin ADAU’dan beklentileri arasındadır.

Ethical Statement

Bu Araştırma için Ege Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu tarafından 29/04/2024 tarih ve 2443 Sayılı belge numarasıyla, Azerbaycan Devlet Tarım Üniversitesi (ADAU) Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 28.09.2023 tarih ve 4 Protokol numarasıyla onay alınmıştır.

Supporting Institution

--

Project Number

--

Thanks

EÜ. Rektör yardımcımız ve Fakülte Dekanımız Prof. Dr. Banu YüCEL'e çalışmanın yürütülmesi konusundaki desteği için teşekkürü bir borç biliriz.

References

  • Boyacı, M., 2018. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde inovasyon süreci ve kültürü. Ege Üniv. Ziraat Fak. Derg., 55 (4): 479-490. https://doi.org/10.20289/zfdergi.422141.
  • Kabirova, A., 2023, Uluslararası Öğrencilerin Türkiye’ye Ekonomik Katkısı. (Web sayfası: https://udef.org.tr/dosyalar/arge/2023-3-29-uluslararasi-ogrenciler-ekonomik-katkilari.pdf) (Erişim tarihi: 8 Ocak 2024).
  • OECD, 2023. International student mobility. (Web sayfası: https://data.oecd.org/students/international-student-mobility.htm) (Erişim tarihi: 9 Ocak, 2024).
  • Statista, 2022. Top host destination of international students worldwide (Web page: https://www.statista.com/statistics/297132/top-host-destination-of-international-students-worldwide/) (Date accessed: January 8, 2024).
  • Şengül, M.& H. Serpil, 2018. Türkiye’de ve dünyada ortak ve çift diploma programları: güncel durum ve öneriler. Yükseköğretim Dergisi, 1-13. https://doi.org/10.2399/yod.18.010.
  • YÖK, 2017. Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi 2018-2022. (Web sayfası: https://www.yok.gov.tr/Documents/AnaSayfa/Yuksekogretimde_Uluslararasilasma_Strateji_Belgesi_2018_2022.pdf) (Erişim tarihi: 9 Ocak 2024).
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Agricultural Extension and Communication
Journal Section Articles
Authors

Murat Boyacı 0000-0002-2225-1017

Gölgen Bahar Öztekin 0000-0001-6023-013X

Lamiya Quliyeva 0000-0002-3951-9083

Project Number --
Publication Date June 23, 2025
Submission Date May 29, 2024
Acceptance Date January 31, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 62 Issue: 2

Cite

APA Boyacı, M., Öztekin, G. B., & Quliyeva, L. (2025). Azerbaycan Devlet Tarım Üniversitesi ve Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi çift diploma programı öğrencilerinin programı ve eğitimi değerlendirmeleri. Journal of Agriculture Faculty of Ege University, 62(2), 269-284. https://doi.org/10.20289/zfdergi.1491946

      27559           trdizin ile ilgili görsel sonucu                 27560                    Clarivate Analysis ile ilgili görsel sonucu            CABI logo                      NAL Catalog (AGRICOLA), ile ilgili görsel sonucu             EBSCO Information Services 

                                                       Creative Commons Lisansı This website is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.