Bu araştırmanın amacı fen alanları öğretmen adaylarının akademik erteleme davranışlarının eğitim teknolojilerine yönelik tutumlarından ne derece etkilendiğini ortaya koymaktır. Araştırmaya 2011-2012 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 535 (K:357, E:181) fen alanı öğretmen adayı katılmıştır. Veriler çoklu regresyon kullanılarak analizi edilmiştir. Araştırmada very toplama aracı olarak “Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutum” ve “Akademik Erteleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda akademik erteleme davranışı ile teknoloji kullanma sıklığı ve teknolojik alt yapı değişkenleri arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Akademik Erteleme Eğitim Teknolojileri Tutum Fen Alanları Öğretmen Adayları
In this study, the relationship between study preservice science teachers’ academic procrastination and their attitudes toward educational technology was investigated. The sample of the study involved 538 (F: 357, M:181) preservice science teachers in a teacher education course during the 2011-2012 academic year. The date was collected through “Attitudes Towards Educational Technology Scale” and "Academic Procrastination Scale". The data were analyzed using Multiple Linear Regression. The results of study showed that there is negative correlation between academic procrastination, technology using frequency and tecnology back ground variables.
Academic Procrastination Educational Technology Attitude Science Pre-service Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 28 |