Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi derslerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda üçüncü sınıfta öğrenim gören 145 sınıf öğretmeni adayı (107 kız, 38 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Kılınç ve Salman (2007) tarafından geliştirilen “Okul Deneyimi Dersleri Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verilerinin analizinde SPSS paket programı kullanılmış olup, araştırma verileri normal dağılım gösterdiğinden “parametrik” istatistik teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi derslerine ilişkin tutumlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi derslerine ilişkin tutumlarının cinsiyet ve öğretmenlik mesleğini tercih etme istekliliği değişkenleri açısından anlamlı biçimde farklılaşmadığı belirlenmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının okul deneyimi derslerine ilişkin tutumlarının öğretim türü değişkeni açısından anlamlı biçimde farklılaştığı saptanmıştır.
In this study, it is aimed to evaluate the classroom teacher candidates' attitudes towards school experience courses. The research is conducted as a screening model and consists of 145 (107 females, 38 males) classroom teacher candidates, who are studying at the Department of Education in Çanakkale Onsekiz Mart University as juniors (third grade). "School Experience Courses Attitude Scale" is used as the data collection tool of the research, which is developed by Kılınç and Salman (2007). The SPSS packet software is used to analyze the data of the research, and “parametric" statistical techniques are used, because the data of the research showed normal distribution
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 25 |