Bu çalışma, ilköğretim öğretmenlerinin 2012- 2013 yılında kullandıkları öğretmen kılavuz kitaplarının niteliklerine, kullanışlıklarına ve ölçme değerlendirme boyutlarına ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma tekil ve ilişkisel tarama modellerinde tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında, 2012– 2013 öğretim yılı içerisinde Çanakkale ilinden şans yoluyla seçilen toplam 13 ilk/ ortaokulunda çalışmakta olan 103 öğretmene, 24 maddeden oluşan 5’li Likert tipinde bir anket uygulanmıştır. Öğretmen kılavuz kitaplarının niteliklerine ilişkin öğretmen görüşlerinde erkek öğretmenler lehine 0.05 önem düzeyinde farklılık bulunmaktadır. Öğretmenlerin, öğretmen kılavuz kitaplarının ölçme değerlendirme boyutuna ilişkin görüşlerinden öğretmen kılavuz kitaplarındaki değerlendirme etkinliklerinin, kazanımların tümünü değerlendirmediği anlaşılmaktadır.
This study aims to analyze the views in various variables that the primary school teachers used the teacher guide books in 2012- 2013 year according to quality, practicalty, testing and assessment. The study was planned in the singular and relational scanning models. In the extent of the study, in the 2012- 2013 education year 5 likert type questionnaire composed of 24 item was implemented to 103 teachers from 13 schools in which chosen luckily in Çanakkale. About the qualities of the teacher guide books, there is a 0.05 importance level difference in favor of male teachers. It is understood that teachers do not evaluate the whole objectives and evaluation activities written in teacher guide books. Teacher guide books may be developed in point of presenting teachers about getting detail informations for the performed issue.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 23 |
.