Bu çalışmanın amacı; uygulama öğretim elemanının, uygulama öğretmeninin ve öğretmen adaylarının eğitim fakültelerinde ve tezsiz yüksek lisans programlarında uygulanan “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması” derslerine yönelik tutumlarını çeşitli faktörlere göre belirlemektir. Çalışma Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 150 öğrenci ve 50 öğretmen (uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni) olmak üzere toplam 200 denek üzerinde yürütülmüştür. Veriler öğrenci ve öğretmenler için ayrı ayrı önermeleri içeren tutum ölçekleri ile toplanmıştır. Araştırma bulguları; öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması” derslerine olumlu baktığını ve bu derslerin eğitim fakültelerinde kesinlikle olması gerektiğine inandıklarını göstermektedir. Ayrıca; öğretmen adaylarının bu derslere yönelik tutumlarının, cinsiyetlerine ve tercihlerine göre değişmezken, öğrenim gördükleri alanlara göre değiştiği sonucu görülmüştür. Ayrıca araştırmaya katılan öğretim görevlileri ve öğretmenlerinde bu derslere yönelik tutumlarının cinsiyet ve hizmet yılına göre değişmediği ancak görevlerine göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır.
Okul Deneyimi Öğretmenlik Uygulaması Biyoloji Öğretmen Adayı uygulama öğretim elemanı uygulama öğretmeni
Abstract This study’ aim is determined attitude of student teachers, application lecturers and application teachers about “school experience” and “teaching application” lessons according to different factors. The study was applied 150 student teachers in education faculty and 50 application lecturers, and application teachers in education faculty and secondary school. Data was collected with attitude scale that has 30 items for student teachers and has 20 items for application lecturers and application teachers. Results of study show that student teachers, application lecturers and application teachers have positive attitude about “school experience” and “teaching application” lessons and they believe that these lessons must be certainly in education faculty. While attitudes of student teachers didn’t changed according to their gender and ÖSS’ choise sequence, attitudes of they changed according to their teaching depertmant. While attitudes of application lecturers and application teachers didn’t changed according to their gender and service date, attitudes of they changed according to their occupation.
school experience teaching application biology student teachers application lecturer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 22 |