İlkokul ve ortaokul çağındaki öğrencilerin öğrenmesinde öğretmen çok önemli bir faktördür. Bu kademelerdeki öğrenciler öğretmenlerinin gözlemleyebildikleri bütün davranışlarını, kullandıkları cümleleri taklit etmektedirler. Sosyal öğrenme kuramının öğrencinin öğrenmesi üzerinde en fazla etkili olduğu dönemdir. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersinde kullanılan dil ve anlatım becerilerinin öğrenciler üzerindeki etkisine ilişkin görüşlerini belirlemeye yöneliktir. Bu amaç doğrultusunda, Diyarbakır, Elazığ ve Malatya merkeze bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 30 sosyal bilgiler öğretmeni ile nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla veriler elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde kullanılan dil ve anlatım becerilerinin öğrencilerin öğrenmesi üzerindeki etkililiğine ilişkin görüşlerinin birbirinden farklılık gösterdiği, bu farklılıklara sebep olan kaynakların çeşitlilik gösterdiği çalışma sonucunda elde edilen bulgularla ortaya çıkmıştır.
Sosyal bilgiler dersi öğrenme düzeyi dil ve anlatım sosyal bilgiler öğretmeni.
Elementary and secondary school students in teacher learning is a very important factor. All these senior observe behavior of teachers, students, imitating phrases are used. Social learning theory is the biggest impact on student learning period. The purpose of this study, teachers of social studies, social studies and narrative skills of course, the language used is to find out their views on the impact on students' learning. For this purpose, Diyarbakir, Elazig and Malatya 30 social studies teachers working in secondary schools and primariy schools connected to the center of qualitative research methods, data were collected through semi-structured interviews. Content analysis technique was used to analyze the data and the data obtained are digitized. Result of the study of language and expression used in the social studies teachers in social studies lessons views regarding the effectiveness of students' learning skills differ from each other, as a result of these differences, the results of this study demonstrated that caused the
Social studies lesson learning level language and expression social studies teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 22 |