Bu makalede, sınıf öğretmeni adaylarıyla gerçekleştirilmiş bir ders araştırması çalışması eğitimcilerle paylaşılmıştır. Çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ders araştırması hakkındaki görüşlerini incelemektir. Öğretmen adayları,12 tane likert tipi ve 2 tane açık uçlu sorudan oluşan ders araştırmasını değerlendirme formu aracılığıyla, ders araştırması hakkındaki görüşlerini bildirmişlerdir. Likert tipi sorulardan elde edilen veriler, yüzde, frekans ve ortalama analizleri ile çözümlenirken, açık uçlu sorulardan elde edilen veriler, nitel veri analizi tekniklerinden açık kodlama tekniği ile incelenmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının ders araştırması modelini, öğretmenlik mesleğindeki gelişimleri adına olumlu bulduklarını göstermiştir. Makalede, öğretmen adaylarının ders araştırması uygulamasının olumlu veya olumsuz buldukları yönleri tartışılmış, ileride yapılacak ders araştırması çalışmaları için öneriler paylaşılmıştır.
ders araştırması öğretmen eğitimi mesleki gelişim öğretmen adayı görüşleri
This paper describes a research on lesson study conducted by preservice elementary school teachers. The goal of the research study was to analyze preservice teachers’ perceptions about lesson study. The participating preservice teachers completed a lesson study evaluation form that consisted of 12 likert type questions and 2 open-ended questions. Responses to the likert type questions were analyzed by calculating the frequency, mean, and percent values. Responses to the open-ended questions were analyzed by open-coding the data. Findings showed that the preservice teachers thought that engaging in lesson study was a worthwhile endeavor for their growth as teachers. In the paper, preservice teachers’ opinions on several components of the lesson study are discussed and suggestions for future study are shared.
lesson study teacher education professional development perceptions of student teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 21 |