Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının öğretimsel stil tercihlerinin öz-düzenleme beceri düzeylerini yordama gücünü araştırmaktır. 126 öğretmen adayı üzerinde yürütülen araştırmanın verileri Öğretimsel Stil Tercihleri Ölçeği ve Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada t-testi ve varyans analizi, korelasyon ve adımsal regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları cinsiyetin öz-düzenleme beceri düzeyleri üzerinde farklılık meydana getirdiğini ortaya koymuştur. Bulgular adayların en çok tercih edilen stilin bağımsız öğrenme stili olduğunu, en az benimsenen stilinin ise benzetimle öğretim yoluyla öğrenme stili olduğunu göstermiştir. Koreleasyon analizi öğrencilerin öz-düzenleme beceri düzeyleri ile başarı düzeyleri arasında güçlü ve olumlu; öğretimsel stil tercihleri ile yine olumlu yönde orta düzeyde ilişkiler ortaya koymuştur. Regresyon analizi beş öğretim stil tercihinin birlikte öz-düzenleme beceri düzeylerindeki değişimin %42,4’ünü açıklamıştır.
Öğrenme Öz-düzenleme becerisi Öğretimsel stil tercihleri Öğrenme stilleri
The purpose of this study is to investigate the predictive power of instructional styles preferences for self-regulation skill levels. The study was conducted on 126 pre-service teachers. Data of the study were collected via “Self-regulation strategies scale” and “Learning styles inventory”. The data were analyzed via t test, one way Anova, Pearson product-moment correlation coefficient and stepwise regression. The findings indicated that gender of the participants made a significant difference in their scores. It was found that the female participants’ scores were higher than the males. The findings manifested that while the most preferred learning style of participants was independed study, the least referred style was learning through simulations. Correlation analysis indicated that there was a positive-strong relations ship between participants’ self-regulation skill levels and their achievement; positive-moderate relationship between instructional styles preferences. Participants’ instructional styles preferences explained 42, 4% of variance on self-regulated learning that the most powerful predictive variable is project learning.
Learning self-regulated learning instructional styles preferences learnings styles
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 20 |