Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının erozyon konusuyla ilgili genel akademik bilgi (GAB) düzeylerinin saptanmasıdır. Araştırmanın örneklemini 287 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Adaylara, “23” çoktan seçmeli, “3” adet kapalı uçlu (evet- hayır) ve biri açık uçlu olmak üzere toplam “27” soru yöneltilmiştir. Veri toplama aracındaki çoktan seçmeli sorularda karşılaştırmalar yapılırken, bağımlı değişken olarak akademik bilgi puanı kullanılmıştır. Veriler, yüzde frekans, bağımsız gruplar, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve ki-kare teknikleri ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Bu çalışmada, öğretmen adaylarının erozyon konusuyla ilgili genel akademik başarılarının yeterli düzeyde olmadığı, anabilim dalları ve sınıf düzeyleri arasında, müfredat ve öğretim alanı bilgi hiyerarşine uymayan GAB düzeyleri tespit edilmiştir.
Erozyon coğrafya erozyon bilgi düzeyi coğrafya eğitimi öğretmen adayları.
The purpose of this study is to determine the general academic knowledge (GAK) of teacher candidates on erosion. The sample of the research includes 287 teacher candidates. Totally “27” questions including “23” multiple choice, “3”closed end questions (yes- no) and one (1) open ended question were asked to teacher candidates. While comparisons were applied in multiple choice questions in data collecting tool, academic knowledge point was used as the dependent variable. Data collected were analyzed by percentage frequency, independent groups, t- test, one-way analysis of variance and chi- square techniques. In statistical analyzes, significance level is accepted as 0.05. As a result of this research, it is concluded that the general academic achievements of teacher candidates on erosion is not sufficient and it has been identified that the GAK levels does not correspond to knowledge hierarchy of curriculum and instructional area between departments and class levels.
Erosion Geography Knowledge Level on Erosion Geography Education Teacher Candidates
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |