Bu çalışmanın amacı, kırsal bölgelerde fen ve teknoloji dersi öğrenme ortamlarının yapılandırmacı öğrenme açısından değerlendirmektir. Tarama modelinde tasarlanan araştırmanın evreni, Eskişehir ilinde bulunan ilköğretim okullarının ikinci kademesinde öğretim gören toplam 27.610 ilköğretim okulu öğrencisinden oluşmaktadır. Örneklemini ise küme ve tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen 1672 (968’i kent merkezi ve 686’i kırsal bölge) ilköğretim ikinci kademe öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırma kapsamında geliştirilen (i) duygusal etkilenim, (ii) ortamın demokratikliği, (iii) bilimsel belirsizlik ve (iv) etkinliklere katılım olmak üzere dört faktörden oluşan Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği’yle toplanmış, elde edilen veriler t-testi ve ANOVA testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; kırsal bölgedeki fen ve teknoloji dersi öğrenme ortamlarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı açısından yeterli düzeyde olduğu saptanmıştır.
The purpose of this study is to evaluate the learning environments for science and technology courses in terms of constructive learning environments. The universe of the research that was designed screening model includes total 27,610 secondary school students studying at secondary schools in the province of Eskisehir (25,563 in the city centre and 2,047 in rural area). The sample of the research includes 1672 secondary school students was determined by the cluster and stratified sampling method (968 in the city center and 686 in the rural area). The dates of research gathered by means of constructivist learning environment scale which was developed under research. This scale includes four factors (i) the emotional affectivity, (ii) the democratic environment feature, (iii) the scientific uncertainty, and (iv) participation in activities. Gathered dates analyzed by the t- test and ANOVA. According to the findings of the research, it was determined that learning environments of science and technology course in rural areas are adequate level in terms of constructivist learning approach
Rural area constructivism learning environment science education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |