Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin geometriye karşı tutumlarını çeşitli değişkenlere göre belirlemektir. Araştırma tarama metodu kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada araştırmacılar tarafında geliştirilmiş olan “Geometri tutum ölçeği” kullanılmıştır. Cronbach ? güvenirlik katsayısı 0,89 olarak hesaplanan bu ölçek, Ordu ilinde 586 lise öğrencisine uygulanmıştır. Veriler standart sapma, ortalama hesabının yanında bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü Anova kullanılarak analiz edilmiştir. Farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek içinse Scheffe testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda okul tipine ve öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlere göre tutumlarda anlamlı farklılık olduğu; cinsiyet ve sınıf düzeyine göre tutumlarda anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Yapılacak çalışmalar için farklı illerden seçilecek daha büyük bir örneklem üzerinde çalışılması ve yeni geometri programının öğrenci tutumları üzerindeki etkisinin araştırılması önerilmiştir.
The purpose of this study is to determine high school students’ attitudes towards geometry with respect to various variables. The study was conducted by using survey method. In this study “Geometry Attitude Scale” developed by researchers was used. This scale, of which Cronbach ? reliability coefficient was calculated as 0,89, was administered to 586 high school students in Ordu. The data was analyzed through calculating standard deviation, mean value as well as independent sample t-test and one way Anova for group comparisons. Additionally, Scheffe test was used to find the group which caused difference. At the end of the study it was determined that there was a significiant difference according to kind of school and students’ branches. On the other hand, there was no significant difference according to gender and grade. It was recommended that future studies should focus on investigating attitudes towards geometry by choosing bigger sample from different cities of Turkey and the effects of new geometry curriculum on the students’ attitudes towards geometry.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |