BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATING HIGH SCHOOL STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS GEOMETRY ACCORDING TO DIFFERENT VARIABLES: ORDU SAMPLE

Yıl 2012, Sayı: 18, 156 - 167, 01.06.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin geometriye karşı tutumlarını çeşitli değişkenlere göre belirlemektir. Araştırma tarama metodu kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmada araştırmacılar tarafında geliştirilmiş olan “Geometri tutum ölçeği” kullanılmıştır. Cronbach ? güvenirlik katsayısı 0,89 olarak hesaplanan bu ölçek, Ordu ilinde 586 lise öğrencisine uygulanmıştır. Veriler standart sapma, ortalama hesabının yanında bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü Anova kullanılarak analiz edilmiştir. Farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek içinse Scheffe testi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda okul tipine ve öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlere göre tutumlarda anlamlı farklılık olduğu; cinsiyet ve sınıf düzeyine göre tutumlarda anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Yapılacak çalışmalar için farklı illerden seçilecek daha büyük bir örneklem üzerinde çalışılması ve yeni geometri programının öğrenci tutumları üzerindeki etkisinin araştırılması önerilmiştir.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2006). “İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarı Güdüsü.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akın, F. (2002). “İlköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Aksu, M., Demir, C. & Hatipoglu, Z. (2002). Students’ Beliefs About Mathematics: A Descriptive Study. Egitim ve Bilim, 27 (123), 72-77.
  • Aydoğan, A. (2007). “The Effect of Dynamic Geometry Use Together with Open-Ended Explorations in Sixth Grade Students’ Performances in Polygons and Similarity and Congruency of Polygons.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aşkar, P. (1986). Matematik dersine yönelik tutumu ölçen likert-tipi bir ölçeğin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 11 (62), 31-36.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıflarına kadar Matamatik ve Fen Derslerine karşı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi, Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Bindak, R. (2004). “Geometri Tutum Ölçeği Güvenirlik Geçerlik Çalışması ve Bir Uygulama.” Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır. Çelik, H. C., & Bindak, R. (2005). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 427–436.
  • Duatepe, A. & Ubuz, B. (2007). The Development of a Geometry Attitude Scale, Academic Exchange Quarterly, 11 (2), 3679-3685.
  • Demir, M. K. (2004). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Tutumlarının İncelenmesi, Eğitim Araştırmaları, 14, 162-170.
  • Demirgören, D. (2010). “İzmir İli Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumlaı ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Duman, A. (2006). “İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlerin Öğrenciler ve Öğretmenler Açısından Değerlendirilmesi (Eskişehir İli Örneği).” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dursun, Ş. & Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler. Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Göç, T. (2010). “İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü düzeyleri.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gülten, D.Ç., Poyraz, C. & Batdal-Karaduman, G. (2011). İlöğretim öğrencilerinin matematik tutumları ile matematik dersine çalışmaları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından araştırılması. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, Antalya-Türkiye, 317-325, Siyasal Kitabevi, Ankara. Hammouri, H. A. M. (2004). Attitudinal And Motivational Variables Related To Mathematics Achievements From Third International And Science Study (TIMSS), Educational Research, 46(3), 241-257.
  • Işık, E & Çağdaşer, B.T. (2009). Yapısalcı Yaklaşımla Cebir Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 941-954.
  • Kanbolat, O., Bekdemir, M. & Baş, F. (2011). The Examination of the Attitudes of Students Enrolled from the 3rd to 8th Year towards Mathematics, The International Journal of Educational Researchers, 3(8), 103-121.
  • Özgün-Koca, S. A. & Şen, A. İ. (2006). Orta Öğretim Öğrencilerinin Matematik ve Fen Derslerine Yönelik Olumsuz Tutumlarının Nedenleri, Eurasian Journal of Educational Research, 23, 137-147.
  • Köğce, D., Yıldız, C., Aydın, M, & Altındağ, R. (2009). Examining Elementary School Students’ Attitudes Towards Mathematics in Terms of Some Variables, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 291–295.
  • Ma, X. & Xu, J. (2004). Determining Causal Ordering between Attitude Towards Mathematics and Achievement in Mathematics, American Journal of Education, 110 (3), 256-280.
  • Moenikia, M. & Zahed-Babelan. (2010). A Study of Simple and Multiple Relations Between Mathematics Attitude, Academic Motivation and intelligence Quotient with Mathematics Achievement, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2, 1537-1542.
  • Mriano, S. (2005). “An Investigation Relationship between Students’ Towards Learning Mathematics and Mathematics Achievement with Respect to Gender Among 10th-Grade Public School Students in Amman, Jordan.” Unpublished doctoral thesis, The University of Oklahoma, USA.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Gonzalez, E. J., Gregory, K. D., Garden, R. A., O’Connor, K. M., Chrotowski, S. J., Smith, T. A. (2000). Findings from IES’s Repeat of Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade: International Mathematics Report. Boston College: MA
  • National Council for Teachers of Mathematics. (2000). Principles And Standards For School Mathematics. Reston, VA: Author.
  • Özkeleş-Çağlayan, Ş. (2010). “Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Özyeterlik Algısı ve Tutumunun Geometri Dersi Akademik Başarısını Yordama Gücü.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Papanastasiou, C. (2000). Effects of Attitudes and Beliefs on Mathematics Achievement. Studies in Educational Evaluation, 26, 27-42.
  • Papanastasiou, E. (2002). Factors That Differentiate Mathematics Students in Cyprus, Hong Kong, and USA. Educational Research and Evaluation, 8(1), 129-146.
  • Peker, M. & Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (14), 157-166.
  • Savaş E. Taş, S. & Duru, A. (2010). Factors Affecting Students’ Achievement in Mathematics. Inonu University Journal of the Faculty of Education. 11(1), 113-132.
  • Şentürk, B. (2010). “İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Genel Başarıları, Matematik Başarıları, Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişki.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Tağ, Ş. (2000). “Reciprocal relationship between attitudes towards mathematics and achievement in mathematics.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tapia, M., &Marsh, G.E. (2000). “Effect of gender, achievement in mathematics, and ethnicity on attitudes towards mathematics.” Paper Presented in Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Assocation, Bowling Gren, KY, USA
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları: Bitlis İli Örneği, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96
  • Ubuz, B. & Üstün, I. (2003). Figural and Conceptual Aspects in Identifying Polygons. Proceedings of the 2003 Joint Meeting of PME and PMENA, USA, 1, 328.
  • Uluat, B., Kara, K. & Bilgin, T. (2002). İSÖSP Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarıi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 225-230.
  • Ursini, S., & Sanchez, E. G. (2008). Gender, Technology and Attıtude Towards Mathematics, Mathematics Education, 40(5), 559–577.
  • Utley, J. (2007). Construction and Validity of Geometry attitude scales, School Science and Mathematics, 107, 3, 89-93.
  • Uysal, O. (2007). “İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Problem Çözme Becerileri, Kaygıları ve Tutumları Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ünlü, E. (2007). “İlköğretim Okullarındaki Üçüncü, Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutum ve İlgilerinin Belirlenmesi.” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
  • Üstün, I. (2003). “Developing The Understanding of Geometry Througha Computer-Based Learning Environment.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Webster, B. J. & Fisher, D. L. (2000). Accounting for Variation in Science and Mathematics Achievements: A Multi Level Analysis of Australian Data Third International Mathematics and Science Study (TIMSS). School Effectiveness and School Improvements, 11(3), 339-360.
  • Wilkins, J.L.M. & Ma, X. (2003). Modeling Change in Student Attitude Towards and Beliefs about Mathematics, The Journal of Educational Research, 97(1), 52-63.
  • Yenilmez, K. & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik İle İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 132-146.
  • Yetim, H. (2006). “İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik ve Türkçe Derslerine Yönelik Tutumları ile Bu Derslerdeki Başarıları Arasındaki İlişki.” Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yetişir, Ş. (2007). “8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrencilerin İşitsel, Görsel ve Kinestetik Düzeylerinin Belirlenmesi ve Matematik Öğretimindeki Önemi Üzerine Bir Araştırma.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yıldız, S. (2006). “Üniversite Sınavına Hazırlanan Dersane Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Olan Tutumları.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Feb Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yücel, Z. & Koç, M. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumlarının Başarı Düzeylerini Yordama Gücü ile Cinsiyet Arasındaki İlişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 25 Haziran 2011 tarihinde indirilmiştir.

Lise Öğrencilerinin Geometriye Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi: Ordu İli Örneği

Yıl 2012, Sayı: 18, 156 - 167, 01.06.2012

Öz

The purpose of this study is to determine high school students’ attitudes towards geometry with respect to various variables. The study was conducted by using survey method. In this study “Geometry Attitude Scale” developed by researchers was used. This scale, of which Cronbach ? reliability coefficient was calculated as 0,89, was administered to 586 high school students in Ordu. The data was analyzed through calculating standard deviation, mean value as well as independent sample t-test and one way Anova for group comparisons. Additionally, Scheffe test was used to find the group which caused difference. At the end of the study it was determined that there was a significiant difference according to kind of school and students’ branches. On the other hand, there was no significant difference according to gender and grade. It was recommended that future studies should focus on investigating attitudes towards geometry by choosing bigger sample from different cities of Turkey and the effects of new geometry curriculum on the students’ attitudes towards geometry.

Kaynakça

  • Akdemir, Ö. (2006). “İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarı Güdüsü.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Akın, F. (2002). “İlköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Aksu, M., Demir, C. & Hatipoglu, Z. (2002). Students’ Beliefs About Mathematics: A Descriptive Study. Egitim ve Bilim, 27 (123), 72-77.
  • Aydoğan, A. (2007). “The Effect of Dynamic Geometry Use Together with Open-Ended Explorations in Sixth Grade Students’ Performances in Polygons and Similarity and Congruency of Polygons.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aşkar, P. (1986). Matematik dersine yönelik tutumu ölçen likert-tipi bir ölçeğin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 11 (62), 31-36.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıflarına kadar Matamatik ve Fen Derslerine karşı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Baykul, Y. (2005). İlköğretimde Matematik Öğretimi, Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Bindak, R. (2004). “Geometri Tutum Ölçeği Güvenirlik Geçerlik Çalışması ve Bir Uygulama.” Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dicle Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır. Çelik, H. C., & Bindak, R. (2005). Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 427–436.
  • Duatepe, A. & Ubuz, B. (2007). The Development of a Geometry Attitude Scale, Academic Exchange Quarterly, 11 (2), 3679-3685.
  • Demir, M. K. (2004). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Tutumlarının İncelenmesi, Eğitim Araştırmaları, 14, 162-170.
  • Demirgören, D. (2010). “İzmir İli Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumlaı ve Kullandıkları Öğrenme Stratejileri.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Duman, A. (2006). “İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlerin Öğrenciler ve Öğretmenler Açısından Değerlendirilmesi (Eskişehir İli Örneği).” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dursun, Ş. & Dede, Y. (2004). Öğrencilerin Matematikte Başarısını Etkileyen Faktörler. Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri Bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Göç, T. (2010). “İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarı güdüsü düzeyleri.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gülten, D.Ç., Poyraz, C. & Batdal-Karaduman, G. (2011). İlöğretim öğrencilerinin matematik tutumları ile matematik dersine çalışmaları arasındaki ilişkinin farklı değişkenler açısından araştırılması. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, Antalya-Türkiye, 317-325, Siyasal Kitabevi, Ankara. Hammouri, H. A. M. (2004). Attitudinal And Motivational Variables Related To Mathematics Achievements From Third International And Science Study (TIMSS), Educational Research, 46(3), 241-257.
  • Işık, E & Çağdaşer, B.T. (2009). Yapısalcı Yaklaşımla Cebir Öğretiminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(3), 941-954.
  • Kanbolat, O., Bekdemir, M. & Baş, F. (2011). The Examination of the Attitudes of Students Enrolled from the 3rd to 8th Year towards Mathematics, The International Journal of Educational Researchers, 3(8), 103-121.
  • Özgün-Koca, S. A. & Şen, A. İ. (2006). Orta Öğretim Öğrencilerinin Matematik ve Fen Derslerine Yönelik Olumsuz Tutumlarının Nedenleri, Eurasian Journal of Educational Research, 23, 137-147.
  • Köğce, D., Yıldız, C., Aydın, M, & Altındağ, R. (2009). Examining Elementary School Students’ Attitudes Towards Mathematics in Terms of Some Variables, Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 291–295.
  • Ma, X. & Xu, J. (2004). Determining Causal Ordering between Attitude Towards Mathematics and Achievement in Mathematics, American Journal of Education, 110 (3), 256-280.
  • Moenikia, M. & Zahed-Babelan. (2010). A Study of Simple and Multiple Relations Between Mathematics Attitude, Academic Motivation and intelligence Quotient with Mathematics Achievement, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2, 1537-1542.
  • Mriano, S. (2005). “An Investigation Relationship between Students’ Towards Learning Mathematics and Mathematics Achievement with Respect to Gender Among 10th-Grade Public School Students in Amman, Jordan.” Unpublished doctoral thesis, The University of Oklahoma, USA.
  • Mullis, I. V. S., Martin, M. O., Gonzalez, E. J., Gregory, K. D., Garden, R. A., O’Connor, K. M., Chrotowski, S. J., Smith, T. A. (2000). Findings from IES’s Repeat of Third International Mathematics and Science Study at the Eight Grade: International Mathematics Report. Boston College: MA
  • National Council for Teachers of Mathematics. (2000). Principles And Standards For School Mathematics. Reston, VA: Author.
  • Özkeleş-Çağlayan, Ş. (2010). “Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Geometri Dersine Yönelik Özyeterlik Algısı ve Tutumunun Geometri Dersi Akademik Başarısını Yordama Gücü.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Papanastasiou, C. (2000). Effects of Attitudes and Beliefs on Mathematics Achievement. Studies in Educational Evaluation, 26, 27-42.
  • Papanastasiou, E. (2002). Factors That Differentiate Mathematics Students in Cyprus, Hong Kong, and USA. Educational Research and Evaluation, 8(1), 129-146.
  • Peker, M. & Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (14), 157-166.
  • Savaş E. Taş, S. & Duru, A. (2010). Factors Affecting Students’ Achievement in Mathematics. Inonu University Journal of the Faculty of Education. 11(1), 113-132.
  • Şentürk, B. (2010). “İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Genel Başarıları, Matematik Başarıları, Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişki.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar.
  • Tağ, Ş. (2000). “Reciprocal relationship between attitudes towards mathematics and achievement in mathematics.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, ODTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tapia, M., &Marsh, G.E. (2000). “Effect of gender, achievement in mathematics, and ethnicity on attitudes towards mathematics.” Paper Presented in Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Assocation, Bowling Gren, KY, USA
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları: Bitlis İli Örneği, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96
  • Ubuz, B. & Üstün, I. (2003). Figural and Conceptual Aspects in Identifying Polygons. Proceedings of the 2003 Joint Meeting of PME and PMENA, USA, 1, 328.
  • Uluat, B., Kara, K. & Bilgin, T. (2002). İSÖSP Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarıi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8, 225-230.
  • Ursini, S., & Sanchez, E. G. (2008). Gender, Technology and Attıtude Towards Mathematics, Mathematics Education, 40(5), 559–577.
  • Utley, J. (2007). Construction and Validity of Geometry attitude scales, School Science and Mathematics, 107, 3, 89-93.
  • Uysal, O. (2007). “İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Problem Çözme Becerileri, Kaygıları ve Tutumları Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ünlü, E. (2007). “İlköğretim Okullarındaki Üçüncü, Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutum ve İlgilerinin Belirlenmesi.” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
  • Üstün, I. (2003). “Developing The Understanding of Geometry Througha Computer-Based Learning Environment.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Webster, B. J. & Fisher, D. L. (2000). Accounting for Variation in Science and Mathematics Achievements: A Multi Level Analysis of Australian Data Third International Mathematics and Science Study (TIMSS). School Effectiveness and School Improvements, 11(3), 339-360.
  • Wilkins, J.L.M. & Ma, X. (2003). Modeling Change in Student Attitude Towards and Beliefs about Mathematics, The Journal of Educational Research, 97(1), 52-63.
  • Yenilmez, K. & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik İle İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Çalışma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 132-146.
  • Yetim, H. (2006). “İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik ve Türkçe Derslerine Yönelik Tutumları ile Bu Derslerdeki Başarıları Arasındaki İlişki.” Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yetişir, Ş. (2007). “8. Sınıf Matematik Öğretiminde Öğrencilerin İşitsel, Görsel ve Kinestetik Düzeylerinin Belirlenmesi ve Matematik Öğretimindeki Önemi Üzerine Bir Araştırma.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yıldız, S. (2006). “Üniversite Sınavına Hazırlanan Dersane Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Olan Tutumları.” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi Feb Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yücel, Z. & Koç, M. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumlarının Başarı Düzeylerini Yordama Gücü ile Cinsiyet Arasındaki İlişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 25 Haziran 2011 tarihinde indirilmiştir.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Meral Cansiz Aktaş Bu kişi benim

Devrim Yaşar Aktaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Aktaş, M. C., & Aktaş, D. Y. (2012). INVESTIGATING HIGH SCHOOL STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS GEOMETRY ACCORDING TO DIFFERENT VARIABLES: ORDU SAMPLE. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 156-167.