BibTex RIS Cite

Kuantum Öğrenme Temelli “Öğreterek Öğrenme” Yönteminin İkinci Yabancı Dil Olarak Almancanın Öğrenilmesine Etkisi

Year 2009, Issue: 12, 17 - 27, 01.06.2009

Abstract

Bu çalışmayla “kuantum öğrenme anlayışı” ile “öğreterek öğrenme” yönteminin birlikte uygulanmasının ikinci yabancı dil olarak Almancanın öğrenilmesine etkisi saptanmaya çalışmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2004-2005 öğretim yılı Adıyaman Besni Mustafa Erdemoğlu Anadolu Lisesi hazırlık sınıflarından 60 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla nitel veri analizi kullanılmıştır. Bulgular “kuantum öğrenme anlayışına dayalı öğreterek öğrenme yönteminin” ikinci yabancı dil olarak Almancanın öğrenilmesine olumlu yönde katkı sağladığını ortaya koymuştur

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (1994). Eğitime Giriş (4. Baskı). Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Berber, E. (2007). Kuantum Öğrenme Nedir? 2 Mart 2009 tarihinde http://www2.aku.edu.tr/ ~gocak/yeni%20yonelimler/kuantumerkan.pdf adresinden alınmıştır.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuantum Öğrenmenin Öğrenme-Öğretme Sürecine Etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmuş bildiri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Medodlarına Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu:www.ttkb.meb.gov.tr. Neuner, G./Hufeisen, B. (2001).
  • Ossege, D. (2002). Erprobung der Methode “Lernen durch Lehren” im Anfangsunterricht. İnternetten 20 Kasım 2004’te www.LdL.de adresinden alınmıştır.
  • Serindağ, E. (2003). Zur Didaktik-Methodik der Ausnützung des Englischen als Erster FS im Unterricht “Deutsch als zweite FS” Bei Muttersprachlern des Türkischen. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
  • Sönmez, V. (2004). Dizgeli Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Zohar, D. (2005). Kuantum Benlik (Çev.: S. Kervanoğlu). Ankara: Doruk Yayıncılık.

“KUANTUM ÖĞRENME” TEMELLİ “ÖĞRETEREKÖĞRENME” YÖNTEMİNİN İKİNCİ YABANCI DİL OLARAKALMANCANIN ÖĞRENİLMESİNE ETKİSİ

Year 2009, Issue: 12, 17 - 27, 01.06.2009

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Başaran, İ. E. (1994). Eğitime Giriş (4. Baskı). Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Berber, E. (2007). Kuantum Öğrenme Nedir? 2 Mart 2009 tarihinde http://www2.aku.edu.tr/ ~gocak/yeni%20yonelimler/kuantumerkan.pdf adresinden alınmıştır.
  • Demirel, Ö. (2004). Kuantum Öğrenmenin Öğrenme-Öğretme Sürecine Etkisi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda sunulmuş bildiri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Medodlarına Giriş, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • MEB Talim ve Terbiye Kurulu:www.ttkb.meb.gov.tr. Neuner, G./Hufeisen, B. (2001).
  • Ossege, D. (2002). Erprobung der Methode “Lernen durch Lehren” im Anfangsunterricht. İnternetten 20 Kasım 2004’te www.LdL.de adresinden alınmıştır.
  • Serindağ, E. (2003). Zur Didaktik-Methodik der Ausnützung des Englischen als Erster FS im Unterricht “Deutsch als zweite FS” Bei Muttersprachlern des Türkischen. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
  • Sönmez, V. (2004). Dizgeli Eğitim. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Zohar, D. (2005). Kuantum Benlik (Çev.: S. Kervanoğlu). Ankara: Doruk Yayıncılık.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Orhan Hanbay This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 12

Cite

APA Hanbay, O. (2009). Kuantum Öğrenme Temelli “Öğreterek Öğrenme” Yönteminin İkinci Yabancı Dil Olarak Almancanın Öğrenilmesine Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(12), 17-27.