BibTex RIS Cite

İlköğretim İkinci Akdeme Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları: Bitlis İli Örneği

Year 2009, Issue: 12, 89 - 96, 01.06.2009

Abstract

Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademede okuyan öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşan 184 kız, 217 erkek olmak üzere toplam 401 öğrenciye mayıs 2007’ de uygulanmıştır. Araştırma uzman görüşleri doğrultusunda, eğitim-öğretim imkanları göz önüne alınarak Bitlis iline bağlı ilköğretim gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin matematiğe yönelik tutumları Baykul (1990) tarafından geliştirilen matematik tutum ölçeği ile belirlenmiştir. Çalışmada kullanılan matematik tutum ölçeğinin güvenirlik ve geçerlilik analizi yapılmış ve Cronbach Alpha güvenlik katsayısı 0,80 olarak bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen veriler SPPS10.0 paket programında analiz edilerek değerlendirilmiş ve frekans (f), yüzde (%), ve Tek Yönlü Varyans Analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırmada iki önemli sonuç elde edilmiştir. Birincisi; gruplandırılan okullarda öğrenim gören öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında anlamlı bir farkın olması. İkincisi ise sınıf seviyesinin artması ile öğrencilerin tutumlarında bir azalma görülmesidir

References

  • Aiken L.R, (1980) “Attitıtes Toward Mathematics”. Rewiew of Educational Research, 40, February.
  • Aiken, L.R.(1970). Attitudes towards mathematics. Review Educational Research. Spring 1970, Vol. 40 ; 551-596
  • Altun, M.(1995). ‘’İlkokul 3,4,ve 5. sınıf öğrencilerinin Problem Çözme Davranışları Üzerine bir çalışma ‘'.Yayınlanmış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Aşkar, P.(1994. Matematik Öğretimimde Yeni Teknolojiler. İlköğretim Okullarında Matematik Öğretimi ve Sorunları TED XII. Öğretim Toplantısı Bildirisi.Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları, 12-13 Mayıs.
  • Aşkar, P.(1986). Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçen Likert Tipi Ölçeğin Geliştirilmesi.Eğitim ve Bilim dergisi, (11), 31-34
  • Baykul,Y.( 1990 ).İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların son Sınıflarına kadar Metamatik ve Fen Derslerine karşı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili olduğu Düşünülen Bazı Faktörler.Ankra ,ÖSYM Yayınları.
  • Baykul,Y.(1990). Matematik İle İlgili Düşünceler Anketi. Ösym Yayınları ,Ankara Bulut, N. (1988). İnsan ve Matematik, Delta Bilim yayınları, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Veri Analizi El Kitabı, Ankara, Pegem Yayınları.
  • Çoban, A.(1989). ‘’Ankara, Merkez Ortaokullarındaki Son Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin tutumları’’Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütüsü, Ankara.
  • Dayak, E.(1998). ‘’İlköğretim 5. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Eğitim–Öğretime Uygunluğunun Değerlendirilmesi’’,Yayınlanmış yüksek lisans tezi,, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Ersin, M. (1981). Eğitimde Psikolojinin Rolü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özyürek, R.(2002). Kız ve erkek öğrencilerin on birinci sınıf öğrencilerin kariyer yetkinlik beklentisi, kariyer seçenekleri zenginliği, akademik performans ve yetenekleri arasındaki ilişkiler. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 17, 19-32.
  • Tıraş, Ş.(1999). Öğrenme-Öğretme Açısından Matematik Öğretmenlerinin Yeterliliği ve Etkili Olma Düzeyleri.D.E.Ü. Buca eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 11, İzmir.

Elementary Education Second Level Students’ Attitude to The Mathematic lesson: An Example For Bitlis City

Year 2009, Issue: 12, 89 - 96, 01.06.2009

Abstract

This research has been made in order to detect the behavior of elementary education second grade students against mathematic lesson. Research has been applied to the total of 401 students, 184 girls and 217 male, from the elementary education 6, 7 and 8 grades in May 2007. In accordance with the expert opinions the research has been performed in the 9 elementary schools of Bitlis city by taking into account the education-instruction facilities. Students’ attitudes towards mathematics were determined by scale of attitude which was developed by Baykul (1990). The validity and reliability analyses of mathematic attitude scale which is used in this study was completed and Cronbach Alpha significance coefficient was computed as 0,80. The data obtained from research have been evaluated by analyzing in SPSS10.0 package programme, and commented by using the frequency (f), percent (%) and OneWay Analysis of variance method. The two important results have been obtained in research. The first was: students from different grouped schools according as education-instruction and teacher-student have a significant difference in their behavior to the mathematic lesson. Second was to detect a decrease in students’ attitude while class level increases

References

  • Aiken L.R, (1980) “Attitıtes Toward Mathematics”. Rewiew of Educational Research, 40, February.
  • Aiken, L.R.(1970). Attitudes towards mathematics. Review Educational Research. Spring 1970, Vol. 40 ; 551-596
  • Altun, M.(1995). ‘’İlkokul 3,4,ve 5. sınıf öğrencilerinin Problem Çözme Davranışları Üzerine bir çalışma ‘'.Yayınlanmış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Aşkar, P.(1994. Matematik Öğretimimde Yeni Teknolojiler. İlköğretim Okullarında Matematik Öğretimi ve Sorunları TED XII. Öğretim Toplantısı Bildirisi.Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları, 12-13 Mayıs.
  • Aşkar, P.(1986). Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçen Likert Tipi Ölçeğin Geliştirilmesi.Eğitim ve Bilim dergisi, (11), 31-34
  • Baykul,Y.( 1990 ).İlkokul Beşinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların son Sınıflarına kadar Metamatik ve Fen Derslerine karşı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili olduğu Düşünülen Bazı Faktörler.Ankra ,ÖSYM Yayınları.
  • Baykul,Y.(1990). Matematik İle İlgili Düşünceler Anketi. Ösym Yayınları ,Ankara Bulut, N. (1988). İnsan ve Matematik, Delta Bilim yayınları, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Veri Analizi El Kitabı, Ankara, Pegem Yayınları.
  • Çoban, A.(1989). ‘’Ankara, Merkez Ortaokullarındaki Son Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine İlişkin tutumları’’Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstütüsü, Ankara.
  • Dayak, E.(1998). ‘’İlköğretim 5. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Eğitim–Öğretime Uygunluğunun Değerlendirilmesi’’,Yayınlanmış yüksek lisans tezi,, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul
  • Ersin, M. (1981). Eğitimde Psikolojinin Rolü. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Özyürek, R.(2002). Kız ve erkek öğrencilerin on birinci sınıf öğrencilerin kariyer yetkinlik beklentisi, kariyer seçenekleri zenginliği, akademik performans ve yetenekleri arasındaki ilişkiler. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 17, 19-32.
  • Tıraş, Ş.(1999). Öğrenme-Öğretme Açısından Matematik Öğretmenlerinin Yeterliliği ve Etkili Olma Düzeyleri.D.E.Ü. Buca eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 11, İzmir.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Cahit Taşdemir This is me

Publication Date June 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 12

Cite

APA Taşdemir, C. (2009). İlköğretim İkinci Akdeme Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumları: Bitlis İli Örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(12), 89-96.