Dil edinimi ve yabancı dil öğreniminde yaş faktörünün rolünü ele alan bu çalışmada, yabancı dil öğrenme konusu kapsamında kuramsal ve deneysel çalışmalar incelenmiş ve karşılaştırılmıştır. Yaş faktörü çerçevesinde en temel tartışmalar, dil ediniminde kritik bir evrenin olup olmadığı üzerinde yapılmaktadır. Kritik evreyi savunanlar, yabancı dil ve ikinci dil öğrenimindeki diğer faktörleri önemsiz saymakta ve ergenlik çağından sonra bir yabancı dilin tam olarak öğrenilemeyeceğini iddia etmektedirler. Kritik evre varsayımına karşı çıkanlar, dil öğrenmeyi etkileyen faktörler olarak yaştan çok bireysel, çevresel ve iletişimsel faktörler üzerinde durmaktalar. Diğer bir görüş ise, dil öğrenmede en belirleyici faktörün öğrenim ortamı olduğunu savunmaktadır. Yabancı dil öğrenmede çocuklarla yetişkinlerin farklı avantajları vardır. Çocuklar yabancı dilin sesbilgisi özelliklerini, yetişkinler ise biçimbilgisi ve sözdizimi konularını daha iyi öğrenirler. Sonuç olarak yabancı dil öğreniminde yaş faktörü tek başına belirleyici bir etken değildir. Her yaşta yabancı dil öğrenilebilir. Ancak o yaşın özelliklerine uygun öğrenim ve öğretim stratejilerinin uygulanması başarıyı daha da artıracaktır.
The purpose of this study is to examine the role of age factor in language acquisition and foreign language learning. The study begins with an examination and comparison of the theoretical and experimental studies within the framework of foreign language learning. The most basic debate on age factor is whether there is a critical period in language acquisition. Those who support critical period ignore the other factors in foreign and second language learning and assert that a foreign language cannot be learnt completely after adolescence. Those who are against this hypothesis focus on the personal, environmental and communicational factors rather than age. Another view defends that the most decisive factor in language learning is the language learning atmosphere. Children and adults have different advantages in language learning. Children acquire phonetics of a foreign language better and faster. Teenagers and adults can acquire the morphology and syntax of the foreign language easily, due to their cognitive development. In conclusion, age factor is not the only deciding factor. A foreign language can be learnt at any age. However, implementing suitable learning and teaching strategies for the properties of age will increase students’success.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 8 |