Yapılan bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin
karşılaştıkları istenmeyen davranışları ve bunlarla baş etmeden kullandıkları
yöntemleri belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum
çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019
eğitim-öğretim yılında Kilis İl merkezinde MEB’e bağlı 9 ilkokulda görev yapan
58 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Görüşmede yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Yapılan analizler sonucunda sınıf öğretmenlerinin en fazla söz hakkı almadan
konuşma, kavga etmek, birbirleri ile konuşmak, sorumluluklarını yerine
getirmeme, sınıfta dolaşmak, ders dışı etkinliklerle uğraşma, derse geç gelme
istenmeyen davranışları ile karşılaştıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin bu
istenmeyen davranışlara karşı uyarma, veli ile iletişim kurma, olumlu davranışı
pekiştirme, görmezden gelmek, empati, dersi etkili hale getirme ve ödüllendirme
gibi yöntemler kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 35 |