Bu çalışma, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde Maddenin Değişimi ünitesindeki Isı ve Sıcaklık, Isı Maddelere Etkisi konularının öğretiminde öğrencideki “ısı ve sıcaklık” kavram yanılgısının tespit edip giderilmesine yönelik yapılmıştır. Bu amaçla Mersin iline bağlı bir okul seçilmiştir. Verilerin toplanması amacıyla ‘Isı ve Sıcaklık Kavram Testi, Anlam Çözümleme Tablosu ve Görüşme uygulanması yapılmıştır. ‘Isı ve Sıcaklık’ konusu deney ve kontrol grubunda 5E öğretim modeli uygulanarak, kavramsal yanılgıları tespit edilip ders uygulaması yapılmıştır. Deney grubunda, 5E’ye göre ders işlenip tabu çalışması yapılmıştır. Çalışma yarı deneysel bir çalışmadır. Yapılan çalışma da Isı ve Sıcaklık Kavram Testi ile elde edilen veriler, uygulama öncesi ve sonrası frekans (f) ve yüzde değerleri karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Kullanılan Isı ve Sıcaklık Kavram Testinin Pearson Momentler Çarpımı yarı güvenirlik katsayısı 0,78 bulunup, veri toplama aracındaki güvenirlik katsayısı 0,88 olarak hesaplanmıştır. Anlam Çözümleme Tablosu ve Görüşme de çözümlenerek incelenmiştir. Yapılan çalışmanın sonucunda deney grubunda ki öğrencilerde anlamlı öğrenmenin gerçekleştiği ve alternatif kavramların azaldığı görülmektedir. Yapılan tabu çalışmasının öğrenciyi öğrenmeye motive ettiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 38 |