Amaç:
Bu çalışma bir kamu üniversitesinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin
sosyal ve akademik uyumları ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla
yürütüldü.
Yöntem: Tanımlayıcı
ve analitik desende planlanan çalışma, 25
Ocak-20 Mayıs 2017 tarihleri arasında yapıldı. Çalışmanın evrenini, bir kamu
üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi, Tıp Fakültesi ve Sağlık Meslek
Yüksekokulu birinci sınıfında öğrenim gören yabancı uyruklu 77 öğrenci
oluşturdu. Çalışmada örneklem seçimini gidilmemiş olup, çalışmaya katılmayı
kabul eden 69 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturdu (Katılma Oranı: %89.6). Veriler, “Kişisel Bilgi Formu”,
“Üniversiteye Uyum Ölçeği” ile toplandı.
Bulgular:
Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20,78±2.07 ve %72.5’nin kız olduğu
belirlendi. Öğrencilerin çoğunlukla (%53.6 ) Somali ve (%10.1) Türkmenistan
uyruklu olduğu ve %73.9’nun 3 yıldan fazla Türkiye’de yaşadığı belirlendi.
Öğrencilerin üniversiteye uyum ölçeği toplam puan ortalaması 94,52±13,36 iken, sosyal
uyum 80,59±11,85 ve akademik uyum puan ortalamasının 13,92±2,97 olduğu
saptandı. Bununla birlikte öğrencilerin en fazla dil sorunu ve ekonomik sorun
yaşadığı belirlendi. Erkek öğrencilerin
akademik uyumun anlamlı olarak yüksek olduğu belirlenirken, önceden Türkçe
bilenlerin ve ailesi ile birlikte kalan öğrencilerin üniversiteye uyumları ve
sosyal uyumlarının, Türkçe eğitim alanların ise üniversiteye uyumlarının daha
yüksek olduğu saptandı. Ayrıca ekonomik durumun üniversiteye uyumu anlamlı
olarak etkilediği belirlendi.
Sonuç: Öğrencilerin
üniversiteye uyum düzeylerinin yüksek olduğu ve cinsiyet, ekonomik durum,
kalınan yer, Türkçe eğitim alma ve önceden Türkçe bilme durumu gibi değişkenlerinin
akademik ve sosyal uyumun önemli yordayıcıları olduğu belirlendi.
Objective: This
study was aimed to determination of the factors affecting the social and
academic adjustment of international students studying at a public university.
Materials and Methods: The
study was planned by descriptive and analytical survey method between 25 January
and 20 May 2017. The population of the study was composed of 77 international
students studying in the first class of the Faculty of Health Sciences, Faculty
of Medicine and Health Vocational School of a public university. No sample
selection was made in the study and 69 students who agreed to participate in
the study constituted the sample of the study (Participation Rate: 89.6%). The
data were collected with the "Personal Information Form" and the
"Adjustment to University Scale".
Results: The
average age of the participants was 20.78 ± 2.07 and 72.5% of the students were
female. Most of the students were 53.6% Somalia and 10.1% Turkmenistan, and
73.9% were living in Turkey for more than 3 years. The mean score of the
students' adjustment scale to the university was 94.52 ± 13.36, while the
social adjustment was 80.59 ± 11.85 and the academic adjustment score was 13.92
± 2.97. However, it was determined that the students had the most language
problems and economic problems. While it was determined that academic
adjustment was significantly higher in male students, it was determined that
those who know Turkish in advance and stay with family had higher adjustment
and social adjustment to the university. It was also found that who Turkish
educated higher adjustment to the university and the economic situation
significantly affected adjustment to the university.
Conclusion:
It was determined that the level of adjustment of the students to the
university was high and that variables such as gender, staying place, economic
situation and knowledge of Turkish language were important predictors of
academic and social adjustment.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Original Research |
Authors | |
Publication Date | March 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 49 Issue: 1 |