Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Sayı: 27, 243 - 261, 23.05.2019

Öz

Kaynakça

  • Arppe, T. (2009). “Sorcerer’s Apprencites and the ‘Will to Figuration’: The Ambiguous Heritage of the Collége de Sociologie”, Theory, Culture & Society, 26: 117.
  • Bataille, G. (1985). “The Sacred Conspiracy,” Visions of Excess, ed. Allan Stoekl, trans. Allan Stoekl, Minneapolis: University of Minnesota Press.
  • Bataille, G. (1995). Encyclopedia Acephalica, Atlas Press, London.
  • Cömert, B. (1976). Mitoloji ve İkonografi, Meteksan Ltd.Şti.
  • Deleuze, G. (2010). Nietzsche ve Felsefe, çev. Ferhat Taylan, Norgunk, 1. Baskı, İstanbul.
  • Duranay, H. (2013). Acephale, Kült Neşriyat, 1. Baskı, Kocaeli.
  • Hamperl, H. –Laughlin W.S., (1959). Osteological Consequences of Scalping, Human Biology, Vol 31, No 1.
  • Heidegger, (1996), Being And Time, Trans. Joan Stambaugh. State University Of New York Press.
  • Heidegger, (2011). Translation, and the Task of Thinking Essays in Honor of Parvis Emad, edit. by. Frank Schalow, Springer.
  • Herakleitos, (2005). Fragmanlar, çev. Cengiz Çakmak, Kabalcı, İstanbul.
  • Hollier, D. (1988). The College of Sociology (1937-39), trans. Betsy Wing, University of Minnesota Press, Minneapolis.
  • Nietzsche, (1977). Böyle Buyurdu Zerdüşt, Armağan Eden Erdem Üstüne, çev. A. Turan Oflazoğlu, Cem, İstanbul.
  • Nietzsche, (1989). Beyond Good and Evil, trans. P. Kaufmann. New York: Vintage Books.
  • Nietzsche, (2010). Güç İstenci, çev. Nilüfer Epçeli, Say, 1. Baskı, İstanbul.
  • Taburoğlu, Ö. (2007). Dünyevi ve Kutsal Modernlerin Maneviyat Arayışları, Metis, İstanbul.
  • Yücel, Ç. (2015). Dionysos Bayramları ve Şenlikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, SUSBID, Sayı 3, 2015, s. 125-6

ACEPHALE EŞİĞİNDE DİONYSYAK KARŞILAŞMALAR

Yıl 2019, Sayı: 27, 243 - 261, 23.05.2019

Öz

André Masson’un dergi kapağına çizdiği
kendisini toplumsal olandan sıyırarak kurban eden hem cellat hem kurban olan
başsız insan figürü, metindeki dönüşümün esaslı kaynağıdır. Dinsel bir
kutsallıkla değil de toplumsal anlamda artık olarak nitelendirilen her şeyi
temsil eden Acéphale Bataille’ın dionisyak yorumlarıyla toplumsallığın kurban
edildiği bir noktada kendisini göstermektedir. 
Metnin başlangıcında yapılacak Acéphale yorumlaması kurban ritüelleri ve
ritüele tanık olanlar ve perfome edenler arasındaki bir yer değişimiyle
sergilenecektir. İnsanın kendi içinde gizlediği ve toplumsallığın ardında örtük
olarak taşıdığı vahşi canavarımsı yönün kendisini ortaya koyması ve insanın
toplumsallıkla toplum dışılık arasındaki eşikte kendi canavarımsı yönleriyle
mevcut karşılaşmaları açıklanmaya çalışılacaktır. 

Kaynakça

  • Arppe, T. (2009). “Sorcerer’s Apprencites and the ‘Will to Figuration’: The Ambiguous Heritage of the Collége de Sociologie”, Theory, Culture & Society, 26: 117.
  • Bataille, G. (1985). “The Sacred Conspiracy,” Visions of Excess, ed. Allan Stoekl, trans. Allan Stoekl, Minneapolis: University of Minnesota Press.
  • Bataille, G. (1995). Encyclopedia Acephalica, Atlas Press, London.
  • Cömert, B. (1976). Mitoloji ve İkonografi, Meteksan Ltd.Şti.
  • Deleuze, G. (2010). Nietzsche ve Felsefe, çev. Ferhat Taylan, Norgunk, 1. Baskı, İstanbul.
  • Duranay, H. (2013). Acephale, Kült Neşriyat, 1. Baskı, Kocaeli.
  • Hamperl, H. –Laughlin W.S., (1959). Osteological Consequences of Scalping, Human Biology, Vol 31, No 1.
  • Heidegger, (1996), Being And Time, Trans. Joan Stambaugh. State University Of New York Press.
  • Heidegger, (2011). Translation, and the Task of Thinking Essays in Honor of Parvis Emad, edit. by. Frank Schalow, Springer.
  • Herakleitos, (2005). Fragmanlar, çev. Cengiz Çakmak, Kabalcı, İstanbul.
  • Hollier, D. (1988). The College of Sociology (1937-39), trans. Betsy Wing, University of Minnesota Press, Minneapolis.
  • Nietzsche, (1977). Böyle Buyurdu Zerdüşt, Armağan Eden Erdem Üstüne, çev. A. Turan Oflazoğlu, Cem, İstanbul.
  • Nietzsche, (1989). Beyond Good and Evil, trans. P. Kaufmann. New York: Vintage Books.
  • Nietzsche, (2010). Güç İstenci, çev. Nilüfer Epçeli, Say, 1. Baskı, İstanbul.
  • Taburoğlu, Ö. (2007). Dünyevi ve Kutsal Modernlerin Maneviyat Arayışları, Metis, İstanbul.
  • Yücel, Ç. (2015). Dionysos Bayramları ve Şenlikleri, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, SUSBID, Sayı 3, 2015, s. 125-6
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Derin

Yayımlanma Tarihi 23 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 11 Şubat 2019
Kabul Tarihi 21 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 27

Kaynak Göster

Chicago Derin, Özlem. “ACEPHALE EŞİĞİNDE DİONYSYAK KARŞILAŞMALAR”. FLSF Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 27 (Mayıs 2019): 243-61.

Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır. 

Hem özel sayımız hem de Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü 15 Mart'ta başlayacaktır.

Özel sayımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.

İlginiz için teşekkür ederiz.