Her liderin
farklı bir liderlik davranışı ve bunu gösterdiği bir iletişim tarzı
bulunmaktadır. Çalışanların liderleriyle olan ilişkilerinde liderlerin iletişim
tarzlarının çalışanların davranışlarını değiştirdiği, örgütsel muhalefet
konusunun da temelde bir iletişim faaliyeti olarak çalışanların farklı görüş,
fikir ve önerilerini dile getirmeleriyle işletmeye katkısı olduğu
düşünülmektedir. Örgütsel erdemlilik kavramı da çalışanların iyilik, hoşgörü,
sosyal gelişim, ahlaki iyilik, dürüstlük gibi özellikleriyle ifade
edilmektedir. Bu çalışmada lider iletişim tarzlarının örgütsel muhalefete
etkisinde örgütsel erdemliliğin düzenleyici rolü incelenmiştir. 4 ve 5 yıldızlı
851 otel çalışanın üzerinde yapılan araştırmanın birinci modeline ilişkin
sonuçlarının analizinde örgütsel
erdemlilik algısının hem aktif iletişim tarzının açık muhalefet üzerindeki
etkisinde hem de gizli muhalefet üzerindeki etkisinde düzenleyici rolü olduğu
görülmüştür. Araştırmanın ikinci modeline ilişkin sonuçlarda ise örgütsel
erdemlilik algısının hem pasif iletişim tarzının açık muhalefet üzerindeki
etkisinde düzenleyici rolü, hem de pasif iletişim tarzının gizli muhalefet
üzerindeki etkisinde düzenleyici rolü olduğu tespit edilmiştir.
Lider iletişim tarzları örgütsel muhalefet örgütsel erdemlilik otel işletmeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |