Günlük aktivite ortamları ABD Engelli Bireylerin Eğitim Yasası tarafından küçük çocukların doğal öğrenme çevreleri olarak kavramsallaştırılmıştır. Yasadaki düzenlemelerle erken müdahale servisleri; yetersizliği olmayan çocukların katıldığı toplumsal ortamlar, evlerde yani doğal çevrelerde   sağlanmalıdır.Doğal çevre çocuğun ailesiyle yaşadığı ortamı ifade etmektedir ve erken müdahale programlarına çocuğun doğal çevresinde de devam edilmesi çocuğun gelişimini destekleyecektir. Erken müdahale hizmetlerinin başarısı için aileler önemlidir. Doğal çevre aile rutinleri içinde  çocuğun yetkinlik kazanması beklenen  alanlara göre belirlenir. Doğal çevre her çocuk için bireysel olarak belirlenen bir çevredir. Ailelerle çalışmak erken müdahalenin en önemli kısmıdır. Doğal ortamlarda, aileye ulaşmak için erken müdahale çalışanları için en iyi fırsatlardan biridir. Bütün aile bireyleri bu şekilde desteklenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı erken müdahalede doğal çevrenin önemine ve anlamına vurgu yapmaktır.

Anahtar kelimeler: Erken Müdahale, Doğal çevre

Günlük aktivite ortamları ABD Engelli Bireylerin Eğitim Yasası tarafından küçük çocukların doğal öğrenme çevreleri olarak kavramsallaştırılmıştır. Yasadaki düzenlemelerle erken müdahale servisleri; yetersizliği olmayan çocukların katıldığı toplumsal ortamlar, evlerde yani doğal çevrelerde sağlanmalıdır.Doğal çevre çocuğun ailesiyle yaşadığı ortamı ifade etmektedir ve erken müdahale programlarına çocuğun doğal çevresinde de devam edilmesi çocuğun gelişimini destekleyecektir. Erken müdahale hizmetlerinin başarısı için aileler önemlidir. Doğal çevre aile rutinleri içinde çocuğun yetkinlik kazanması beklenen alanlara göre belirlenir.Doğal çevre her çocuk için bireysel olarak belirlenen bir çevredir. Ailelerle çalışmak erken müdahalenin en önemli kısmıdır. Doğal ortamlarda, aileye ulaşmak için erken müdahale çalışanları için en iyi fırsatlardan biridir. Bütün aile bireyleri bu şekilde desteklenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı erken müdahalede doğal çevrenin önemine ve anlamına vurgu yapmaktır
Erken Müdahale, Doğal çevre
  • Campbell, P. H., & Sawyer, L. B. (2007). Supporting learning opportunities in natural settings through participation-based services. Journal of Early Inter- vention, 29(4), 287–305.
  • Campbell, P.H. , Sawyer, L. B. (2009). The Meaning of Natural Environments for Parents and Professionals.
  • Journal of Infants & Young Children, 22(4), 264-278.
  • Childress, D. C.(2004). Special Instruction and Natural Environments Best Practices in Early Intervention, Journal of Infants & Young Children, 17(2), 162-170.
  • Dunst, C. J., Hamby, D., Trivette, C. M., Raab, M., & Bruder, M. B. (2000). Everyday family and community life and children’s naturally occurring learning op- portunities. Journal of Early Intervention, 23, 151–
  • -
  • Dunst, C. J., Trivette, C. M., Humphries, T., Raab, M., & Roper, N. (2001). Contrasting approaches to natural learning environment interventions. Infants and Young Children, 14(2), 48–63.
  • Dunst, C.J. (2006). Everyday Activity Settings, Natural Learning Environments, and Early İntervention
  • Practices. Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities, 3(1), 3-10.
  • McBride, S., & Peterson, C. (1997). Home-based interven- tion with families of children with disabilities: Who is doing what? Topics in Early Childhood Special Education, 17(2), 209–233.
  • Raab, M., Dunst, C. J. (2004). Early Intervention Practitioner Approaches to Natural Environments Interventions, Journal of Early Intervention, 27(1), 15-26.
  • Rantala, A., Uotinen, S., & McWilliam, R.A. (2009). Providing Early Intervention Within Natural Environments
  • A Cross-cultural Comparison, Journal of Infants & Young Children, 22(2),119-131.
  • Sameroff, J. Arnold and Fiese, H. Barbara (2009). Transactional regulation: The developmental ecology of early ıntervention. In J.P. Shonkoff and S.J. Meisels (Eds.), Handbook of Early Childhood Interventin (pp.135-
  • . Second Edition. United States of America: Cambridge University Press.
  • Sylva, J. A. (2005). Issues in Early Intervention: The Impact of Cultural Diversity on Service Delivery in
  • Natural Environments, Multicultural Education.
Primary Language en
Journal Section Poster Presentation
Authors

Author: Sevda Karahisar

Author: Gizem Değirmenci

Dates

Publication Date: June 24, 2015

Bibtex @ { husbfd103934, journal = {Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal}, issn = {}, eissn = {2528-9918}, address = {Hacettepe University}, year = {2015}, volume = {}, pages = { - }, doi = {}, title = {Erken Müdahalede Doğal Çevre}, key = {cite}, author = {Karahisar, Sevda and Değirmenci, Gizem} }
APA Karahisar, S , Değirmenci, G . (2015). Erken Müdahalede Doğal Çevre. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, (), . Retrieved from http://dergipark.org.tr/husbfd/issue/7893/103934
MLA Karahisar, S , Değirmenci, G . "Erken Müdahalede Doğal Çevre". Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal (2015): <http://dergipark.org.tr/husbfd/issue/7893/103934>
Chicago Karahisar, S , Değirmenci, G . "Erken Müdahalede Doğal Çevre". Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal (2015):
RIS TY - JOUR T1 - Erken Müdahalede Doğal Çevre AU - Sevda Karahisar , Gizem Değirmenci Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - IS - SN - -2528-9918 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal Erken Müdahalede Doğal Çevre %A Sevda Karahisar , Gizem Değirmenci %T Erken Müdahalede Doğal Çevre %D 2015 %J Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal %P -2528-9918 %V %N %R %U
ISNAD Karahisar, Sevda , Değirmenci, Gizem . "Erken Müdahalede Doğal Çevre". Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal / (June 2015): -.
AMA Karahisar S , Değirmenci G . Erken Müdahalede Doğal Çevre. HUSBFD. 2015; -.
Vancouver Karahisar S , Değirmenci G . Erken Müdahalede Doğal Çevre. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal. 2015; -.