Günlük aktivite ortamları ABD Engelli Bireylerin Eğitim Yasası tarafından küçük çocukların doğal öğrenme çevreleri olarak kavramsallaştırılmıştır. Yasadaki düzenlemelerle erken müdahale servisleri; yetersizliği olmayan çocukların katıldığı toplumsal ortamlar, evlerde yani doğal çevrelerde sağlanmalıdır.Doğal çevre çocuğun ailesiyle yaşadığı ortamı ifade etmektedir ve erken müdahale programlarına çocuğun doğal çevresinde de devam edilmesi çocuğun gelişimini destekleyecektir. Erken müdahale hizmetlerinin başarısı için aileler önemlidir. Doğal çevre aile rutinleri içinde çocuğun yetkinlik kazanması beklenen alanlara göre belirlenir. Doğal çevre her çocuk için bireysel olarak belirlenen bir çevredir. Ailelerle çalışmak erken müdahalenin en önemli kısmıdır. Doğal ortamlarda, aileye ulaşmak için erken müdahale çalışanları için en iyi fırsatlardan biridir. Bütün aile bireyleri bu şekilde desteklenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı erken müdahalede doğal çevrenin önemine ve anlamına vurgu yapmaktır.
Anahtar kelimeler: Erken Müdahale, Doğal çevre
Günlük aktivite ortamları ABD Engelli Bireylerin Eğitim Yasası tarafından küçük çocukların doğal öğrenme çevreleri olarak kavramsallaştırılmıştır. Yasadaki düzenlemelerle erken müdahale servisleri; yetersizliği olmayan çocukların katıldığı toplumsal ortamlar, evlerde yani doğal çevrelerde sağlanmalıdır.Doğal çevre çocuğun ailesiyle yaşadığı ortamı ifade etmektedir ve erken müdahale programlarına çocuğun doğal çevresinde de devam edilmesi çocuğun gelişimini destekleyecektir. Erken müdahale hizmetlerinin başarısı için aileler önemlidir. Doğal çevre aile rutinleri içinde çocuğun yetkinlik kazanması beklenen alanlara göre belirlenir.Doğal çevre her çocuk için bireysel olarak belirlenen bir çevredir. Ailelerle çalışmak erken müdahalenin en önemli kısmıdır. Doğal ortamlarda, aileye ulaşmak için erken müdahale çalışanları için en iyi fırsatlardan biridir. Bütün aile bireyleri bu şekilde desteklenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı erken müdahalede doğal çevrenin önemine ve anlamına vurgu yapmaktır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Poster Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı |