Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Multiculturalism in Social Studies Curriculum in Turkey: A Comparison of 1998 and 2004 Social Studies Curriculum

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 10 - 20, 01.03.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.504002

Öz

Kaynakça

  • Keskin, Y. ve Yaman, E. (2014). İlköğretim sosyal bilgiler programı ve ders kitaplarında yeni bir paradigma: Çokkültürlü eğitim. Turkish Studies, 9(2), 933-960.

Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 10 - 20, 01.03.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.504002

Öz

Çokkültürlü eğitimde çok
önemli görülen insan haklarına saygılı olma, farklılıklara hoşgörü ile yaklaşma
gibi becerileri okul ortamında öğrencilere kazandıracak en önemli disiplin/ders
sosyal bilgilerdir. Sosyal bilgiler, sosyal ve beşerî bilimlerin vatandaşlık
yeterliliklerini geliştirmek amacıyla kaynaştırıldığı bir derstir. Bu araştırmada,
farklı felsefelere dayanan 1998 ve 2004 tarihli sosyal bilgiler dersi öğretim
programlarının çokkültürlülük olgusuna yer verme durumunun karşılaştırmalı olarak
incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi
tekniği kullanarak yapılan çalışmada veri kaynağı 1998 ve 2004 tarihli sosyal bilgiler
dersi öğretim programlarıdır. Elde edilen veriler nitel içerik analizine tabi
tutulmuştur. Yapılan çalışma sonucunda 1998 ve 2004 tarihli sosyal bilgiler dersi
öğretim programlarının genel amaçlar, açıklamalar ve amaçlarında/kazanımlarında
çokkültürlülük olgusuna yer verildiği tespit edilmiştir. Çokkültürlülük
vurgusunun 1998 programına kıyasla 2004 programında daha fazla olduğu
görülmüştür.

Kaynakça

  • Keskin, Y. ve Yaman, E. (2014). İlköğretim sosyal bilgiler programı ve ders kitaplarında yeni bir paradigma: Çokkültürlü eğitim. Turkish Studies, 9(2), 933-960.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Keskin 0000-0002-1072-6708

Sevgi Coşkun Keskin 0000-0002-8477-6134

Cihan Taş Bu kişi benim 0000-0002-9484-0742

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Keskin, Y., Coşkun Keskin, S., & Taş, C. (2019). Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(1), 10-20. https://doi.org/10.21733/ibad.504002
AMA Keskin Y, Coşkun Keskin S, Taş C. Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma. IBAD. Mart 2019;4(1):10-20. doi:10.21733/ibad.504002
Chicago Keskin, Yusuf, Sevgi Coşkun Keskin, ve Cihan Taş. “Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4, sy. 1 (Mart 2019): 10-20. https://doi.org/10.21733/ibad.504002.
EndNote Keskin Y, Coşkun Keskin S, Taş C (01 Mart 2019) Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4 1 10–20.
IEEE Y. Keskin, S. Coşkun Keskin, ve C. Taş, “Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma”, IBAD, c. 4, sy. 1, ss. 10–20, 2019, doi: 10.21733/ibad.504002.
ISNAD Keskin, Yusuf vd. “Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 4/1 (Mart 2019), 10-20. https://doi.org/10.21733/ibad.504002.
JAMA Keskin Y, Coşkun Keskin S, Taş C. Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma. IBAD. 2019;4:10–20.
MLA Keskin, Yusuf vd. “Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 4, sy. 1, 2019, ss. 10-20, doi:10.21733/ibad.504002.
Vancouver Keskin Y, Coşkun Keskin S, Taş C. Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarında Çokkültürlülük Olgusu: 1998 Ve 2004 Tarihli Programlara Yönelik Bir Karşılaştırma. IBAD. 2019;4(1):10-2.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter