Çokkültürlü eğitimde çok
önemli görülen insan haklarına saygılı olma, farklılıklara hoşgörü ile yaklaşma
gibi becerileri okul ortamında öğrencilere kazandıracak en önemli disiplin/ders
sosyal bilgilerdir. Sosyal bilgiler, sosyal ve beşerî bilimlerin vatandaşlık
yeterliliklerini geliştirmek amacıyla kaynaştırıldığı bir derstir. Bu araştırmada,
farklı felsefelere dayanan 1998 ve 2004 tarihli sosyal bilgiler dersi öğretim
programlarının çokkültürlülük olgusuna yer verme durumunun karşılaştırmalı olarak
incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi
tekniği kullanarak yapılan çalışmada veri kaynağı 1998 ve 2004 tarihli sosyal bilgiler
dersi öğretim programlarıdır. Elde edilen veriler nitel içerik analizine tabi
tutulmuştur. Yapılan çalışma sonucunda 1998 ve 2004 tarihli sosyal bilgiler dersi
öğretim programlarının genel amaçlar, açıklamalar ve amaçlarında/kazanımlarında
çokkültürlülük olgusuna yer verildiği tespit edilmiştir. Çokkültürlülük
vurgusunun 1998 programına kıyasla 2004 programında daha fazla olduğu
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.