Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR LİSESİ PİYANO DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 187 - 195, 29.12.2018

Öz



Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar
Lisesi Müzik Bölümü 9. Sınıf piyano öğretim programında kullanılan Türk Müziği
eserlerine yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma,
Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan Güzel Sanatlar Liselerinde görev yapan
90 piyano öğretmeni ve 750 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada, betimsel yöntem,
veri toplama aracı olarak da anket kullanılmıştır. Elde edilen ve temel
istatistiksel yöntemlerle açıklanan veriler sonucunda; 9.sınıf piyano öğretim
programında yer alan Türk Müziği eserlerinin, öğrencilerin gelişim düzeyine
uygun olmadığı, sayı olarak yeterli olmadığı, konserlerde az yer aldığı, piyano
öğretmenleri tarafından az kullanıldığı, programda yer alan rast ve nihavend
makamlarının çalınmasında, öğrencilerin kısmen zorluk çektiği belirlenmiştir.
Bu sonuçlara yönelik olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.



Kaynakça

  • Bilgin, S. ve Şaktanlı, S. C. (2007). Okul Şarkılarının Müzik Öğretmeni Tarafından Piyano ile Eşliklenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 130-133. Fenmen, M. (1991). Müzikçinin El Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Güler, T. ve Bulut, F. (2015) Güzel Sanatlar Lisesi Piyano Ders Kitaplarında Türk Piyano Eserlerine Yer Verilme Durumu. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 237-245.
  • Karahan, A.S. (2009) Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Piyano Eğitimi Sürecinde Çağdaş Türk Müziği Dağarının Yeri ve Önemi, 8.Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 23-25 Eylül 2009, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • MEB (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Piyano Dersi Öğretim Programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Pamir, L. (1984). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk Yayınları.
  • Sönmezöz, F. (2004) Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Çağdaş Türk Piyano Eserlerinin Yeri ve Önemi, 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, 7-10 Nisan 2004, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Toptaş, B. ve Karataş, Y. (2016). Güzel Sanatlar Liselerinde Kullanılan 9. Sınıf Piyano Ders Kitabındaki Teknik Çalışma ve İlgili Piyano Eserleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 2 (1), 21-31.
  • Tufan, E. (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 65-77.
  • Uçan Ali (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavram İlke ve Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yokuş, H. (2005). Ülkemizde Türk Halk Müziği Kaynaklı Piyano Eserlerinin Piyano Eğitiminde Uygulanabilirliğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yönetken, H.B. (2001). Okulda Çalgı Sorunu ve Çalgısal Müzik Etkinlikleri. Yay. Haz. Ahmet Say, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pınar Şahin

Zeynep Yadigaroğlu 0000-0002-9494-3995

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, P., & Yadigaroğlu, Z. (2018). GÜZEL SANATLAR LİSESİ PİYANO DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ TÜRK MÜZİĞİ ESERLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN ve ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 187-195.
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png