İLK VE ACİLYARDIM PROGRAMI SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK UYGULAMALARDA VE AMBULANS İSTASYONLARINDA KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER
Yıl 2013,
Cilt: 1 Sayı: 2, 7 - 15, 25.12.2013
Sinan Yenal
,
Semra Çelikli
Öz
Bu çalışma İzmir İlinde bulunan iki üniversitenin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu İlk ve Acil Yardım Programı (Paramedik) 2. Sınıf öğrencilerinin kliniklerde ve 112 ambulans istasyonlarında yaptıkları uygulamalarda karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır.
Kaynakça
- 1-Dokuz Eylül Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu http://web.deu.edu.tr/shmyo//egitimogretimplani/iay.pdf (Son Erişim:11Nisan2013).
- 2- Ege Üniversitesi, Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu http://asaglik.ege.edu.tr/index.php?lid=1&SayfaID=151&cat=d etails(Son Erişim: 11 Nisan2013).
- 3- Bülent Ecevit Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu http://eobs.beun.edu.tr/Program/Detay/55108 (SonErişim:11 Nisan2013).
- 4- Görgülü S. Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Eğitimleri Sırasında Temel Hemşirelik Uygulamalarının Gerçekleştirme Durumları. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi2002;9(1):1-20
- 5- Özel G, Soysal S. Paramedik Eğitimi. In: Sarıkaya S. Alanda Paramedik: Birinci Baskı. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi yayını 2009:36-37
- 6- Yenal S, Ergör A. Hastane Öncesi Acil Bakım Eğitiminde Mesleksel Risklerin Yeri. Türkiye Acil Tıp Dergisi 2013;13(1):33-41.DOI: 10.5505/1304.7361.2013.80664
- 7- Baruş N, Gedik HÜ, Ellidokuz H. Ambulanslarda çalışan Paramedik ve ATT’lerin iş doyumu düzeylerinin saptanması. 3. ParamedikSempozyumKitabı2005:178